UZ ODLAZAK MILOŠA ARSIĆA (1941–2025), ISTORIČARA UMETNOSTI I LIKOVNOG KRITIČARA Tumač umetničkih fenomena
Sa životne scene otišao je Miloš Arsić. Diplomirao je na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu (1965).
Profesionalnu karijeru započeo u Novom Sadu kao gimnazijski profesor. Od 1975. radio je kao kustos u Zavičajnoj galeriji Muzeja grada Novog Sada, odakle prelazi u Galeriju savremene likovne umetnosti u Novom Sadu (sada Muzej savremene umetnosti Vojvodine) gde je penzionisan u zvanju muzejskog savetnika. Bavio se muzeološkim radom, esejistikom i likovnom kritikom i u svim ovim srodnim oblastima odlikovao se predanim i pedantnim radom, čime je naročito doprineo proučavanju umetnosti XX veka u Vojvodini.
Kao istaknuti autor brojnih izložbi, studija i monografija, postavio je temelje istoriografskog razmatranja i istorijsko-umetničkih pregleda umetničkih pokreta, stilova i autora koji su obeležili vojvođansku likovnu scenu tokom XX veka. Iz proučavanja savremene umetnosti proistekao je i veći broj tekstova i likovnih kritika u časopisima Umetnost, Polja, Stražilovo, Dometi, Gradina, Novi Život, Ulaznica, Uj Simpozion, Misao, Rukoveti a istovremeno je objavljivao tekstove i u dnevnim listovima Dnevnik, Glas, Svjetlost i Vjesnik. Realizovao je mnoge studijske i retrospektivne izložbe i napisao značajne monografske studije, između ostalih, o umetnicima, Miletu Vitoroviću, Bošku Petroviću, Miodragu Nedeljkoviću, Jožefu Aču, Stevanu Maksimoviću, Pavlu Blesiću, Ankici Oprešnik, Stojanu Trumiću, Pavlu Blesiću, Petru Mojaku, Ratku Šoću, Ljubomiru Denkoviću. Koautor je u monografijama: Atelje 61 i Umetnička topografija Novog Sada. Dobitnik je i nagrade Iskra kulture. Za knjigu eseja Vizuelni tragovi dobio je nagradu Kulturno-prosvetne zajednice Vojvodine. Bio je član Udruženja umetničkih kritičara i Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajna Vojvodine.
Odmeren, intelektualno odmaknut, sistematičan i predusretljiv, godinama je nosio karakterističnu beretku i minuciozno ispisivao stranice posvećene protagonistima aktuelne umetničke scene, podjednako kao što je sveobuhvatno tumačio umetnost u Vojvodini koja je prethodila aktuelnim pitanjima o konvencije slike, eklektičnosti u kontinuitetu obnavljanja u savremenoj umetničkoj praksi. Rad Miloša Arsića ostaće memorisan kao kubni kamen u izučavanju umetničkih fenomena na našim prostorima.