OZBILJNA KONKURENCIJA VELIKIM TRGOVINSKIM LANCIMA
MERE MARKET NOVI SAD U USPONU Novi igrač na srpskom tržištu BRINE O DŽEPOVIMA GRAĐANA
Cene prehrambenih proizvoda, kao i drugih koji se svakodnevno troše u svakom domaćinstvu sve su više i veoma je teško s novcem kojim građani raspolažu napuniti potrošačku korpu i zadovoljiti sve potrebe.
Kako bi to uradili što je moguće efikasnije, građani/kupci kreću put trgovina, odnosno obilaze prodavnice, upoređuju cene i na kupovinu se odlučuju tamo gde su one najpovoljnije. To je, potvrđuju iskustva kupaca, sve teže, pošto su u trgovinama velikih trgovačkih lanaca koji posluju u Srbiji cene na rafovima manje/više slične, baš kao što je sličan i asortiman proizvoda u ponudi.
Ipak, ima i nešto drugačije ponude i nešto drugačijih cena jer se u mnogim mestima poslednjih nekoliko godina situacija menja i na tržište stižu i neki novi igrači. Među njima je i Mere market Srbija, koji je deo lanca Svetofor iz Rusije. Ove trgovine u našoj zemlji otvorene su prošle godine, a kupci su pronašli razlog da u njima kupuju - ističu da je, i pored skromnije ponude na rafovima u odnosu na one u trgovinama ostalih lanaca koji posluju u Srbiji, asortiman dobar, a da su cene daleko niže.
Proizvođači i dobavljači s kojima sarađujemo prepoznali su naš koncept i kako se razvijamo i rastemo mi, rastu i oni (direktor Mere marketa Novi Sad Jovan Ratković)
Po rečima direktora Mere marketa Novi Sad Jovana Ratkovića, prilikom dolaska na naše tržište cilj je bio jasan - na policama će biti proizvodi koji će se prodavati po najnižim cenama.
- U našoj ponudi je između 600 i 800 proizvoda, oko 80 odsto domaćih malih i srednjih proizvođača i dobavljača, dok je oko 20 odsto iz Rusije i mahom je reč o konditorskim proizvodima - kaže Ratković. - Naša je odluka bila da ponudimo proizvode čija će cena biti najniža na tržištu, uz, naravno, poštovanje svih kriterijuma koji su neophodni da bi se roba mogla plasirati. Ovaj naš koncept veoma dobro su prihvatili i dobavljači i kupci.
Širenje u planu
Kompanije Mere market u Srbiji trenutno ima oko 40 prodavnica, a u planu je da se to poveća i da ih bude stotinak, a korak ka tome je i to što bi uskoro u Novom Sadu trebalo da bude otvoren još jedan objekat. Mreža prodavnica u Vojvodini je dobro razvijena, pa Mere market posluje u Adi, Bečeju, Zrenjaninu, Staroj Pazovi, Kanjiži, Pančevu, Vršcu, Rumi, Odžacima... a prodavnica ima i u Beogradu.
Ono što je odmah vidljivo kad se u Mere market uđe je da na rafovima nema proizvoda poznatih proizvođača, dakle nema brendova ili je to veoma retko.
- Proizvođači i dobavljači s kojima sarađujemo prepoznali su naš koncept i kako se razvijamo i rastemo mi, rastu i oni. Naš asortiman nije do kraja definisan, odnosno ponuda se obogaćuje i menja, ali svakako tržimo najpovoljnije ponuđače i oni nam izlaze u susret jer nije mala stvar snabdevati nekog učesnika na tržištu koji ima 40 marketa u zemlji - ističe Ratković.
Naš sagogrnik ukazuje da na samom početku poslovanja i izlaska na tržiše nije bilo lako pronaći svoje mesto, ali da je sada situacija znatno drugačija.
- Vrlo brzo promet je počeo da raste, baš kao i broj kupaca, a zadovoljni kupci i jesu naš cilj jer smo pronašli način da se vraćaju i pazare u našem marketu. Sada smo sigurno među 10 najboljih trgovaca na domaćem tržištu kada je reč o učešću, a kada je reč o prodavnici u Novom Sadu, ona drži prvo mesto po prometu u svim Mere marketima u Srbiji - kaže Ratković.