KARLOVAČKIM GIMNAZIJALCIMA NAGRADE ZA RADOVE O VEŠTAČKOJ INTELIGENCIJI Đaci na jedinstven način spojili tehnologiju i umetnost
Prvo i drugo mesto na literarnom konkursu „U toku sa naukom“ Centra za obrazovanje iz Kragujevca, u kategoriji učenika srednjih škola, zauzeli su đaci Karlovačke gimnazije pokazavši još jednom da deca često pokazuju više mašte, hrabrosti i umeća u korišćenju veštačke inteligencije nego odrasli.
Karlovačka gimnazija je na konkursu učestvovala sa šest radova, a najveći uspeh ostvarili su Sonja Reljin, učenica trećeg razreda smera za španski jezik, osvojivši prvo mesto u kategoriji srednjih škola, i Marko Radujkov, učenik trećeg razreda smera za istoriju i geografiju, koji je zauzeo drugo. Svečana dodela nagrada održana je u okviru manifestacije „Noć istraživača 2025“, koja se tradicionalno obeležava širom Evrope na inicijativu Evropske unije.
Po rečima njihovog mentora profesora informatike Gorana Jovišića, u tom posebnom ambijentu posvećenom popularizaciji nauke i povezivanju mladih sa savremenim tokovima istraživanja i tehnologije doprinos učenika je dodatno nagrađen.
- Moji izuzetni i radoznali učenici zaslužuju čestitke za kretivnost, otvorenost za nove tehnologije i sposobnost da pokažu kako AI može biti inspiracija i u učenju i u stvaralaštvu. Bilo je pravo zadovoljstvo biti im podrška i zajedno s njima uživati na ovom lepom i poučnom događaju u Kragujevcu - rekao je Goran Jovišić.
Konkurs je bio namenjen učenicima osnovnih i srednjih škola s ciljem da podstakne mlade autore da kroz pisanu reč istraže i prikažu na koji način AI može unaprediti proces nastave, ali i doprineti vannastavnim aktivnostima, kreativnom izražavanju i razvoju novih ideja.
Kako kaže profesor Jovišić, organizatori su istakli da su radovi pokazali ne samo znanje i razumevanje tehnologije, već i bogatstvo dečje imaginacije i spremnost da se razmišlja izvan ustaljenih obrazaca. Njihovi radovi prepoznati su po originalnosti ideja, jasnoj viziji o ulozi veštačke inteligencije u obrazovanju i upečatljivom stilu pisanja.
- Ovaj uspeh još jednom pokazuje da mladi, kada im se pruži prilika, umeju da na jedinstven način spoje tehnologiju i umetnost, racionalno i emotivno, i da budu pravi nosioci inovacija u savremenom obrazovanju – poručio je profesor Jovišić.