NALAZI SE NA DUNAVU, U BLIZINI NOVOG SADA Mađarski MOL namerava da proširi svoj terminal za gorivo DA LI JE OVO SPAS ZA SRBIJU?
Mađarska naftna kompanija MOL namerava da proširi svoj terminal za gorivo u Sremskim Karlovcima.
Prema navodima platforme CEE Legal Matters, advokatska kancelarija NKO Partners savetovala je MOL u ovom poslu, a proširenje se, kako je navedeno, realizuje putem kupovine zemljišta od kompanije Dunav Oil i kroz aranžman o izgradnji i razvoju sa kompanijom Naftachem za izvođenje radova na proširenju.
Transakcija je obuhvatila kupovinu susednog zemljišta od Dunav Oil-a i dogovor sa Naftachemom o izgradnji i razvoju, čime će se, kako je navedeno, značajno povećati kapacitet skladištenja goriva kompanije MOL u Srbiji.
Terminal za skladištenje goriva kompanije MOL u Sremskim Karlovcima otvoren je pre šest godina i to je bila najveća investicija mađarske naftne kompanije u Srbiji.
Depo na kojem je upravljanje sistemom goriva potpuno automatizovano je prvobitno imao pet rezervoara za dizel kapaciteta 8.000 metara kubnih i tri rezervoara za BMB kapaciteta 4.000 kubika, sa sistemom za ubrizgavanje aditiva uporedo sa pretakanjem goriva, biološkim uređajem za tretman otpadnih voda, separatorom ulja i rashladnim sistemima za rezervoare za smanjenje isparavanja.
Dostava goriva omogućeno je rečnim i drumskim putem, a u najavi je bila i mogućnost dopremanja železnicom. Ova investicija je tada od strane srpskih vlasti i zvaničnika MOL-a ocenjena kao veoma važna za razvoj naftnog tržišta u Srbiji i energetsku bezbednost zemlje, piše E-kapija.
Njegova važnost aktuelizovana je početkom ove godine, kada se nad Naftnom industrijom Srbije nadvila opasnost od uvođenja američkih sankcija.
Potpredsednik za goriva u MOL grupi Čaba Žoter je u februaru za RTS izjavio da je MOL spreman da udvostruči količinu goriva koju isporučuje Srbiji, podsetivši da su prošle godine dodate dve nove skladištne jedinice u okviru MOL-ovog terminala u Sremskim Karlovcima, ukupnog kapaciteta 2.500kubnih metara, ali i požalivši se da terminal još uvek čeka na potrebne dozvole za korišćenje ovih novih kapaciteta.
- Trenutno postoje ozbiljne logističke prepreke za efikasni transport i distribuciju goriva, a postojeći kapaciteti nisu dovoljni za snabdevanje Srbije u slučaju prestanka rada NIS-a. Stoga, država mora da stvori administrativne preduslove da bi se uvoz u Srbiju maksimalno uvećao. Ovo zahteva pristup svim domaćim skladišnim kapacitetima, kao i omogućavanje pristupa brodova sa stranim zastavama na sva pristaništa - naveo je tada Žoter.
Inače, terminal kompanije MOL nalazi se u blizini terminala domaće kompanije za uvoz goriva Naftachem (u čijem je vlasništvu i Dunav Oil Term doo Sremski Karlovci). Oba su u radnoj zoni Prosjanice u Sremskim Karlovcima, a MOL je svoj terminal koji je otvorio 2019. zapravo kupio od firme Dunav Oil, od koje sada kupuje i zemljište za njegovo proširenje.
Podsetimo, ministar spoljnih poslova Mađarske Peter Sijarto izjavio je da je MOL povećao izvoz nafte u Srbiju nakon što je Jadranski naftovod prekinuo isporuke zbog američkih sankcija, ali da ne može samostalno da pokrije sve potrebe srpskog tržišta.