Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NAKON TELEFONSKOG POZIVA OSTAO BEZ 20.000 EVRA Penzioner naseo na prevaru, evo kako se zaštititi

06.11.2025. 15:47 15:52
Piše:
Izvor:
Penzionisani.bizportal.rs
Penzioneri
Foto: Pexels

Predstavljajući se kao zaposleni računarske kancelarije za povraćaj prevarnih sredstava, nepoznati prevarant je oštetio 68-godišnjeg muškarca za više od 20.000 evra.

Šedesetosmogodišnjak je prijavio Policijskoj upravi Krapinsko-zagorskoj da ga je sredinom avgusta ove godine na mobilni telefon pozvala nepoznati prevarant, osoba koja se predstavila kao zaposleni „računarske kancelarije za povraćaj prevarnih sredstava“ i rekla mu da ima pravo na povraćaj novca.

U daljim telefonskim kontaktima, 68-godišnjak je, prateći uputstva nepoznate osobe, instalirao i aktivirao nekoliko aplikacija na svom mobilnom telefonu i u njih uneo svoje lične podatke i podatke o bankovnom računu. Nakon toga, sa njegovog bankovnog računa je u nekoliko transakcija podignuto više od 20 hiljada evra.

Policija upozorava da je, kako bi se izbeglo da se postane žrtva prevare, važno prepoznati glavne indikatore, uključujući slanje linka koji naizgled vodi do veb stranica kompanija koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama sa objašnjenjem kako se registrovati i uneti lične podatke.

Kako se zaštititi?

Na prevaru može ukazivati i lažni ili kopirani izgled veb stranica kompanija koje se lako prepoznaju po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama na hrvatskom jeziku, kombinovanim sa stranim jezicima, a uglavnom su kreirane korišćenjem onlajn prevodilaca.

Jedan od indikatora je zahtev za unos podataka sa debitne ili kreditne kartice – broja kartice i posebno takozvanog bezbednosnog CVC/CVV trocifrenog broja sa poleđine kartice, kao i zahtev za pristup internet bankarstvu – unos broja tokena, OTP-a sa tokena i APPLI2/MAC-a sa tokena, piše Feniks.

Među indikatorima koji su se pojavili u poslednje vreme je i onaj koji se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem veb stranica reklamnih i prodajnih portala, koje potencijalni prodavac dobija na svoj mobilni telefon, putem komunikacionih aplikacija, gde su zabeležene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja, kao i brojeva hrvatskih mreža.

– Proverite sa servisom CERTiffy da li se radi o legitimnoj onlajn prodavnici. CERTiffy omogućava korisnicima, pre ili tokom onlajn kupovine, da provere da li onlajn prodavnica ima karakteristike lažne veb stranice – saopštila je policija, dodajući da su na veb stranici Veb heroj objavljene brojne informacije o zaštiti od virtuelnih prevara.

Izvor:
Penzionisani.bizportal.rs
Piše:
Pošaljite komentar
Prevarom šokirala sve, od muža do države 28 GODINA SE PRAVILA DA JE SLEPA IZ BIZARNOG RAZLOGA „Nikada nisam bila društvena osoba”
слеп

Prevarom šokirala sve, od muža do države 28 GODINA SE PRAVILA DA JE SLEPA IZ BIZARNOG RAZLOGA „Nikada nisam bila društvena osoba”

05.11.2025. 12:26 12:35