KANCELARIJA LOKALNOG OMBUDSMANA OBELEŽILA JUBILEJ Zaštitu prava tražilo 10.000 Novosađana
Povodom 15 godina rada Kancelarije lokalnog ombudsmana Grada Novog Sada, juče je organizovano savetovanje, na kom su predstavljeni rezultati dosadašnjeg delovanja, kao i planovi za budućnost.
Kada je reč o unapređenju zaštite prava građana, transparentnosti rada gradskih institucija i razvoja preventivne uloge ombudsmana, predstavnici institucija ombudsmana iz Srbije i regiona, stručnjaci iz oblasti zaštite ljudskih prava i predstavnici lokalnih samouprava okupili su se u Hotelu „Šeraton” kako bi razmenili iskustva i primere dobre prakse.
Kancelariji se, od osnivanja, obratilo oko 10.000 Novosađana i u tom periodu realizovano je mnogo projekata, organizovan veliki broj edukacija i urađena su istraživanja na različite teme.
– Neosporno je da je za ovih 15 godina rada bilo i problema, ali isto tako ostvareno je mnogo dobrih rezultata, uz veliku posvećenost u radu – objasnila je lokalna ombudsmanka Grada Novog Sada Stevana Subić. – Veliki broj projekata, edukacija i istraživanja sa različitim temama, u zavisnosti od interesovanja građana i njihovih problema, omogućio nam je da se bavimo širim krugom zaštite prava, ne samo na lokalnom nivou.
Prema njenim rečima, za deceniju i po rada donet je veliki broj odluka, koje su upućene organima i upravama Grada Novog Sada i pokrenut je veliki broj inicijativa. Sve to pokazuje značaj postojanja institucije ombudsmana, koja predstavlja sponu između građana i lokalne samouprave.
Organizuju se i seminari
Kada je o pritužbama reč, građani se lokalnom ombudsmanu najčešće obraćaju putem elektronske pošte i lično. Stevana Subić napominje da Kancelarija organizuje i seminare za zaposlene u organima Gradske uprave i službama Novog Sada.
- Naša preventivna funkcija, u smislu donošenja odluka i upućivanja organima Grada, dovodi do ispravljanja grešaka u njihovom radu. S druge strane, naša edukativna funkcija je da građanima predstavimo njihova prava – napomenula je Stevana Subić.
Građani se Kancelariji obraćaju s različitim pitanjima i problemima, od kojih su neka u nadležnostima lokalnog ombudsmana, ali ima i onih koja nisu.
– Suština je da kada nam se građani obrate s pitanjima i problemima za koja nismo nadležni, upućujemo ih kome da se dalje obrate kako bi zaštitili svoja prava – rekla je Stevana Subić. – I to je, takođe, deo našeg rada. Ukoliko uporedimo formirane predmete od početka ove godine i one u istom periodu 2024, činjenica je da nam se sve više građana obraća. Trudimo se i radimo na tom neposrednom predstavljanju institucije lokalnog ombudsmana, odlazimo na teren, organizujemo edukacije, razgovaramo s građanima, govorimo im čime se bavimo i da obaveste rodbinu, prijatelje i komšije da nam se obrate, ukoliko imaju probleme ili pritužbe.