Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

KANCELARIJA LOKALNOG OMBUDSMANA OBELEŽILA JUBILEJ Zaštitu prava tražilo 10.000 Novosađana

15.10.2025. 08:50 09:09
Izvor:
Dnevnik
а
Foto: Dnevnik.rs / J. Vukašinović

Povodom 15 godina rada Kancelarije lokalnog ombudsmana Grada Novog Sada, juče je organizovano savetovanje, na kom su predstavljeni rezultati dosadašnjeg delovanja, kao i planovi za budućnost.

Kada je reč o unapređenju zaštite prava građana, transparentnosti rada gradskih institucija i razvoja preventivne uloge ombudsmana, predstavnici institucija ombudsmana iz Srbije i regiona, stručnjaci iz oblasti zaštite ljudskih prava i predstavnici lokalnih samouprava okupili su se u Hotelu „Šeraton” kako bi razmenili iskustva i primere dobre prakse.

Kancelariji se, od osnivanja, obratilo oko 10.000 Novosađana i u tom periodu realizovano je mnogo projekata, organizovan veliki broj edukacija i urađena su istraživanja na različite teme.

– Neosporno je da je za ovih 15 godina rada bilo i problema, ali isto tako ostvareno je mnogo dobrih rezultata, uz veliku posvećenost u radu – objasnila je lokalna ombudsmanka Grada Novog Sada Stevana Subić. – Veliki broj projekata, edukacija i istraživanja sa različitim temama, u zavisnosti od interesovanja građana i njihovih problema, omogućio nam je da se bavimo širim krugom zaštite prava, ne samo na lokalnom nivou.

Prema njenim rečima, za deceniju i po rada donet je veliki broj odluka, koje su upućene organima i upravama Grada Novog Sada i pokrenut je veliki broj inicijativa. Sve to pokazuje značaj postojanja institucije ombudsmana, koja predstavlja sponu između građana i lokalne samouprave.

Organizuju se i seminari

Kada je o pritužbama reč, građani se lokalnom ombudsmanu najčešće obraćaju putem elektronske pošte i lično. Stevana Subić napominje da Kancelarija organizuje i seminare za zaposlene u organima Gradske uprave i službama Novog Sada.

- Naša preventivna funkcija, u smislu donošenja odluka i upućivanja organima Grada, dovodi do ispravljanja grešaka u njihovom radu. S druge strane, naša edukativna funkcija je da građanima predstavimo njihova prava – napomenula je Stevana Subić. 

Građani se Kancelariji obraćaju s različitim pitanjima i problemima, od kojih su neka u nadležnostima lokalnog ombudsmana, ali ima i onih koja nisu. 

– Suština je da kada nam se građani obrate s pitanjima i problemima za koja nismo nadležni, upućujemo ih kome da se dalje obrate kako bi zaštitili svoja prava – rekla je Stevana Subić. – I to je, takođe, deo našeg rada. Ukoliko uporedimo formirane predmete od početka ove godine i one u istom periodu 2024, činjenica je da nam se sve više građana obraća. Trudimo se i radimo na tom neposrednom predstavljanju institucije lokalnog ombudsmana, odlazimo na teren, organizujemo edukacije, razgovaramo s građanima, govorimo im čime se bavimo i da obaveste rodbinu, prijatelje i komšije da nam se obrate, ukoliko imaju probleme ili pritužbe.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar