Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NAJBOLJI UKUSI LETA – DIREKTNO SA TEZGE Sezonsko voće i dalje uglavnom skupo: kajsije oko 500 dinara, odlazeće višnje od 150 do 220 po kilogramu

29.07.2025. 08:05 08:39
Piše:
Izvor:
Dnevnik
пијаце
Foto: Dnevnik/ B. Guran

U ranim jutarnjim satima, dok se većina Novosađana odmara, pijace u gradu već pulsiraju životom.

Ispod velikih cerada prodavci pažljivo ređaju korpe pune bresaka, kajsija, malina, višanja i lubenica. Miris voća privlači prolaznike, koji već oko sedam časova počinju da pristižu - neki sa torbama, neki samo da bace pogled, a mnogi da ponesu kući neki slatki, domaći plod.

Na Detelinarskoj pijaci gužva raste kako sunce jače ogreje. Kupci su raznoliki, od penzionera koji pažljivo biraju komad po komad najlepšeg voća za unuke, do mladih parova koji pazare borovnice za smuti. 

Cene su, kako prodavci kažu, prilično stabilne za sredinu jula. Kajsije i dalje drže cenu i koštaju oko 500 dinara po kilogramu, u zavisnosti od veličine i porekla. Među skupljim voćem su maline i kilogram dostiže cenu i do 1.200 dinara, dok je borovnice moguće pazariti po ceni od 800 do 1.000 dinara.

воће
Foto: Dnevnik/ B. Guran

Lubenice su trenutno među povoljnijim proizvodima, od 40 do 70 dinara po kilogramu, a često su i s popustom ako se kupuje cela. Breskve i nektarine prodaju se za 200 do 400 dinara, a za borovnice je potrebno izdvojiti i do 1.000 dinara. Višnje, koje su sada pri kraju sezone, prodaju se po ceni od 150 do 220 dinara, koliko otprilike koštaju i šljive.

– Ne znam kako da započnem dan ako ne odem da bar pogledam šta se nudi na pijaci, i to mi je ceo život jutarnja rutina, a od kad sam u penziji, i jedan od vidova druženja sa ljudima – kazala je za „Dnevik” Mira Petrov iz Novog Sada. – Stekla sam puno poznanika na pijaci, kako među prodavcima tako i među kupcima. Neka prijateljstva traju i nakon više od 30 godina.

Kod tezge pokrivene šarenim platnom na Futoškoj pijaci, Jovan iz Futoga prodaje breskve i kroz osmeh potencijalnim kupcima nudi da ih probaju, uz rečenicu da je dobar ukus najbolja reklama. Jul je mesec kad su pijace najšarenije i najmirisnije. I dok se megamarketi utrkuju u popustima, novosadske pijace i dalje drže svoj ritam polagan ali iskren. Tu se još uvek kupuje pogledom, rukom, ukusom i rečju.

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar