VREMEPLOV PREVAZIŠAO OČEKIVANJA Okupio preko 400 posetilaca i međunarodne goste NOVI SAD ISPUNJEN SEĆANJIMA, ZNANJEM I UMETNOŠĆU
Novi Sad je u subotu, 13. septembra 2025. godine, bio domaćin sedmog izdanja Vremeplova – festivala animiranih sećanja, koji je privukao veliku pažnju i brojnu publiku.
Tokom četiri sata programa, od 17 do 21 čas, Likovni salon Kulturnog centra Novog Sada i centar grada posetilo je preko 400 ljudi, dok je i online program privukao značajan broj posetilaca. Festival se nije samo održao po planu, već je u potpunosti prevazišao očekivanja organizatora po interesovanju i odzivu publike.
Najposećenija je bila izložba „Hipnotička ontologija slike u pokretu – vizuelna alhemija između realnog i iluzornog“ autorke Ivane Sremčević Matijević, koja je izazvala oduševljenje posetilaca, posebno zbog primene veštačke inteligencije u umetničkom izrazu. Posetioci su tražili dodatna pojašnjenja i pokazali veliko interesovanje za novu tehnologiju u umetnosti.
Veliku pažnju privukli su i ulični kviz i fotosešn „Portreti iz prošlosti“. Na kvizu je učestvovalo više od 50 prijavljenih takmičara, a najuspešniji je bio Vukašin Jovičić, koji je osvojio najveću nagradu od 15.000 dinara, nakon što je prošao tri nivoa i stigao do završnog, četvrtog nivoa. Ostali učesnici osvojili su nagrade od po 5.000 dinara, a dodeljeno je i nekoliko nagrada od po 1.000 dinara. Fotosešn je bio jedno od glavnih otkrića festivala – transformacija izgleda i portreti za uspomenu izazvali su ogroman interes, pa je i tu vladala gužva. Upravo zbog tolikog odziva, deo publike nije uspeo da učestvuje ni u kvizu ni u fotosešnu, što samo potvrđuje koliko su i ovi programi bili traženi.
Ni humanitarni deo festivala nije izostao – vršnjačko savetovalište „Mali savetodavci, veliki humanitarci“ bilo je aktivno tokom celog dana, a najmlađa publika je sa zadovoljstvom pravila svoje priveske za lančiće, smajlije i druge rukotvorine, što je dodatno obogatilo festivalsku atmosferu.
Posebnu vrednost festivalu dali su i međunarodni gosti, koji su stigli iz Rusije, Mađarske, Italije, Turske i Kine, čime je Vremeplov još jednom potvrdio svoj hipnotički karakter i otvorenost ka kulturnoj razmeni.
Za sve one koji nisu mogli da prisustvuju programu uživo, fotografije sa 7. Vremeplov festivala već su dostupne online (link), dok će izložba „Hipnotička ontologija slike u pokretu – vizuelna alhemija između realnog i iluzornog“ predstavljena kroz vizuelnu magiju veštačke inteligencije, kao i dokumentarni film o 7. Vremeplovu, uskoro biti dostupni za sve gledaoce. Pozivamo vas da nas zapratite na na Facebook-u, Instagram-u i YouTube-u, kako biste ostali u toku sa budućim projektima i drugim digitalnim sadržajem.