"ŽELIM DIJALOG, NE PRISTAJEM NA UVREDE NITI ĆU SE POVLAČITI PRED NASILJEM" Gradonačelnik Novog Sada o smanjenju tenzija i razgovoru sa predstavnicima opozicije
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin izjavio je danas da je spreman na dijalog sa predstavnicima opozicije i istakao da želi aktivno da doprinese smanjenju tenzija, ali da se on neće povući pred nasiljem.
- Želim da otvorim dijalog, ali ne pristajem na uvrede niti ću se povlačiti pred nasiljem. Rezultati Srpske napredne stranke u Novom sadu su najbolji odgovor agresivnoj opoziciji. Od 2012. godine u Novom sadu otvoreno je 14 novih fabrika, a od novembra biće otvorena još jedna, 15. fabrika - naveo je gradonačelnik Mićin u intervjuu za list Politika.
On je istakao da je problem u dijalogu sa predstavnicima opozicije to što oni ne ističu nijedan konkretan problem i ukazao da opozicija smatra da je svako iz SNS-a odgovoran što je nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu pala 1. novembra, a što je, prema njegovim rečima, iracionalno.
- Konstantno forsiraju priču da je nadstrešnica pala zbog korupcije i da bi zbog toga trebalo da padne i gradska i republikčka vlast. Promenili su se čelni ljudi i u gradu i u republici, ali oni kažu, zahtev nije ispunjen. Oni bi hteli da obrišu SNS bilo gde iz vlasti u Srbiji - rekao je Mićin.
Govoreći o napadima na prostorije SNS u tom gradu, kazao je da ih je bilo najmanje 10 i ocenio da je lomljenje prostorija stranke izraz nemoći političkih protivnika.
- Grad zbog blokade tri meseca nije mogao da usvoji budžet. Tri meseca smo bili na privremenom finansiranju. Hteli smo da izbegnemo scene nasilja ispred skupštine koje bi dodatno podigle tenziju - izjavio je Mićin.
Ukazao je da je uporedo sa time opozicija sprovodila kampanju da onemogući održavanje skupštine i da se dodatno inteziviraju tenzije u društvu i dodao da SNS kao odgovorna stranka to nije mogla da dopusti da se desi.
Na pitanje šta grad planira da uradi sa novosadskom Železničkom stanicom, Mićin je rekao da je apsolutno nephodno da se ona stavi u funkciju i to što pre, jer stanica u Petrovaradinu nema kapacitet adekvatan potrebama građana.
Takođe, naglasio je da je to pitanje pre svega za republičke organe, da je on kao gradonačelnik pokrenuo to pitanje više puta i istakao da postoji prelazno rešenje.
- Postoji rešenje, krajnje desno postoji jedan kolski prolaz koji izlazi na oba perona i on bi potpuno nezavisno od glavne zgrade, gde je pala nadstrešnica, mogao da se uredi, i postavi mesto za prodaju karata i tu bi putnici mogli apsolutno bezbedno da izlaze na perone - naveo je Mićin.
Kada je reč o novim infrastrukturnim projektima u tom gradu, gradonačelnik je najavio izgradnju nove fabrike vode, kao i da bi do kraja godine trebalo da se izvrši regeneracija šest bunara.
- Posebno je važno što ćemo ugradnjom ovih drenova u funkciju vratiti bunar BHD 3 na Štrandu, koji je van sistema od 2008. i još jedan bunar na ratnom ostrvu - kazao je Mićin.
Prema njegovim rečima, grad će uz to započeti istažna bušenja novog bunara na Petrovaradinskoj adi.
- Nećemo stati na tome. Planiramo da izgradimo i novu fabriku vode. Time ćemo rešiti pitanje vodosnabdevanja. Grad se širio i prevaziđen je kapacitet fabrike vode - istakao je Mićin.
Takođe, naglasio je da je glavni problem što se ove godine desio fenomen koji se dešava jednom u 30 do 40 godina, odnosno zimska suša.
- Nivo Dunava u martu je bio samo 20, a istorijski minimum je 16 centimetara. Obično je u to vreme deset puta viši. Nivo u bunarima je bio od sedam do 10 puta niži od redovnog - rekao je on.
Govoreći o radovima na mostovima i putevima, Mićin je istakao da su nedavno grad posetili predstavnici kompanije "Šandong" i prezentovali maketu mosta, te je ukazao da bi radovi trebalo da krenu uskoro.
- Most je dugačak 437,6 i širok 12 metara. Novosađani će peške ili biciklom stizati do tunela koji će biti rekonstruisan i iz kojeg će liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi - naveo je Mićin.
Najavio je i početak obnove Petrovaradinske tvrđave sledeće godine i ocenio da te radove grad neće moći sam da uradi već da će mu biti potrebna pomoć države.
Gradonačelnik Mićin je dodao da se pored pešačko-biciklističkog mosta grade još dva nova mosta, koja će se povezati na brz saobraćajnicu Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica.
- Neće se prelaziti Fruška Gora, već će se prolazi kroz Frušku Goru, kroz najduži tunel u Srbiji. Sa druge strane direktno kod Kaća se pravi najduži most u Srbiji, dužine 1,7 kilometara. Potpuno ćemo izmestiti teretni saobraćaj iz Petrovaradina i smanjićemo saobraćajno opterećenje na Bulevaru oslobođenja i u Sremskoj Kamenici - rekao je Mićin.
Prema njegovoj oceni, kada se završe ta tri mosta, potpuno će se promeniti kvalitet života građana Petrovaradina i Novog Sada.