LANDO NORIS POBEDIO NA VELIKOJ NAGRADI MEKSIKA U FORMULI JEDAN: Vozač Meklarena preuzeo lidersku poziciju
Vozač Meklarena Lando Noris pobedio je na trci za Veliku nagradu Meksika u Formuli 1 i preuzeo lidersku poziciju u šampionatu.
Britanac je posle šestog trijumfa ove sezone, ukupno 10. u karijeri, preskočio Oskara Pjastrija u generalnom plasmanu vozača za jedan bod. Noris je tako uspeo da prekine seriju od četiri trke na kojima nije slavio nijedan vozač Meklarena.
Drugo mesto zauzeo je Šarl Lekler iz Ferarija, a treći je završio Maks Ferštapen iz Red Bula.
Junak trke u Meksiku je Oliver Berman (Has), koji je uz dosta sreće na kraju završio na četvrtom mestu i to ispred Oskara Pjastrija (Meklaren), koji je tako izugbio mesto u generalnom plasmanu.
Šesto mesto pripalo je Kimiju Antoneliju (Mercedes), iza njega se plasirao klupski kolega Džordž Rasel, dok su bodove osvojili još Luis Hamilton (Ferari), Esteban Okon (Has) i Gabrijel Bortoleto (Zauber).
Start trke je bio turbulentan, gde je glavnu reč vodio Maks Ferštapen. Holanđanin je trku krenuo sa petog mesta i pokušao je u prvoj krivini da obiđe Luisa Hamiltona. Pošto u tome nije uspeo, morao je da nastavi pravo i da se preko travnate podloge vrati na stazu, što je uticalo da ostane na istom mestu. Ovaj manevar je osudio Džordž Rasel koji je smatrao da Maks treba da se kazni zbog toga što je uradio.
Dobar start trke imali su vozači Ferarija, čak je Šarl Lekler uspeo u jednom trenutku prvog kruga da obiđe Landa, ali je bio primoran da prepusti Norisu prvo mesto. Nije to bilo sve od izletanja sa staze. Već u trećem krugu usledila je borba između Hamiltona i Ferštapena, koja je na kraju rezultovala time što je Britanac dobio kaznu od deset sekundi jer je sleteo sa staze i tako skratio krivinu. Luis je imao sigurno treće mesto i da nije bilo ove kazne, imao bi velike šanse da se nađe na podijumu. On se posle kazne vrteo negde oko osmog mesta. Jedan od vozača koji su obeležili ovu trku bio je Oliver Berman, mladi Britanac je uspeo da iskoristi incidente sa starta trke u dođe do četvrtog mesta.
Posle zanimljivog starta trke, usledio je potom jedan mirniji period, gde se Noris odvojio od Leklera, a Šarl od ostatka karavana ima pristojnu razliku. I onda su se svi okrenuli strategiji i promeni guma. Pjastri je bio uglavnom u borbi sa vozačima Mercedesa, gde je Rasel pre svega zatražio da zameni poziciju sa Antonelijem. To je dalo razultata, ali ne do kraja trke, jer je Pjastri na deset krugova do kraja uspeo da obiđe Britanca, koji je onda održao reč i dozvolio svom klupskom kolegi da se vrati ispred njega.
Maks Ferštapen je imao drugačiju strategiju u odnosu na ostale vozače, jer je trku počeo na srednje tvrdim gumama, ali ovaj raspored je uticao da posle bude na mekim gumama, što je aktuelnog prvaka sveta doveo do trećeg mesta.
Zatim je usledio spektakularan kraj trke. Prvo je Oskar Pjastri obišao Rasela, pa je Britanac potom odlučio da vrati mesto Antoneliju. Berman je uspeo da ostane ispred Pjastrija, ali uz dosta sreće, jer je virtuelno vozilo bezbednosti istaknuto na dva kruga do kraja. To je sa druge strane pomoglo i Šarlu Lekleru da zadrži drugo mesto u odnosu na Maksa Ferštapena.
Noris sada ima 357 bodova, jedan više od Pjastrija, dok je Ferštapen treći sa 321.
Naredna trka vozi se u Brazilu 9. novembra.