BEOGRAD UCRTAO 5 NOVIH TUNELA Veliki planovi za srpsku prestonicu do 2041. “MINI METRO“ KAO SVOJEVRSNI BULEVAR ISPOD SAVE
Tunel koji će povezati savsku i dunavsku padinu grada, koji je poznat pod nazivom "malo metro" i na čijoj se realizaciji uveliko radi najkraći je od pet drumskih tunela o čijem se kopanju razmišlja u različitim delovima grada.
Sve to deo je nacrta Generalnog urbanističkog plana Beograda (Elaborat za javni uvid) koji možete pogledati na sajtu Urbanističkog zavoda Beograda.
To su sledeći tuneli:
Od Čukarice do Autokomande (ispod Senjaka), koji počinje kod petlje Hipodrom i završava se kod u Ulici dr Milutina Ivkovića
Od Voždovca do Zvezdare, koji povezuje Šumice i Tršćansku kod Liona
Od Kumodraža do petlje "Avala" (kod "1.000 ruža")
"Tuneli koje navodite su uneti u GUP Beograda 2041. prema urbanističkim planovima koji su na snazi ili čija izrada je u toku. To su tuneli na trasi saobraćajnice Unutrasnji magistralni poluprsten, kao i tunel na trasi Novog avalskog puta.
Zbog konfiguracije terena grad Beograd ima mogućnosti za realizaciju tunelskih veza između pojedinih delova grada, te će s tog aspekta možda kroz GUP Beograda 2041. čija je izrada u toku biti planirana još neka tunelska veza u gradu.
Benefit realizacije tunela u pogledu funkcionisanja saobraćaja ogleda se pre svega u smanjenju vremena putovanja između dve gradske zone, zatim poboljšanju činilaca životne sredine, ali i segregaciji saobraćajnih tokova, sto sve zajedno utiče na bolje uslove života u gradu", naveli su nam u Urbanističkom zavodu Beograda.
Tunel i ispod Save i cele Ade?
Osim ovih tunela u GUP je ucrtan i tunel koji bi povezao Ulicu dr Ivana Ribara i Čukaričku padinu, tunelom ispod Save, koji bi bio spoj važnih gradskih puteva na čukaričkoj i novobeogradskoj strani, praktično veza Ledina i Žarkova.
O vezi Dunavske i Savske padine
Tunel koji će povezati dve strane Terazijskog grebena deo je projekta nazvanog "Mali metro" o čemu postoje detaljni podaci na sajtu Grada Beograda.
"Projekat podrazumeva uklanjanje Starog savskog mosta, izgradnju Novog srpskog mosta preko Save na istom mestu, kao i izgradnju tunela od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana. Nakon izgradnje Novog srpskog mosta sa novobeogradske strane biće formirana velika saobraćajna petlja, koja, između ostalog, podrazumeva i pet kružnih tokova na Novom Beogradu", piše na sajtu grada.
Dužina ovog tunela je dva kilometra i po dve saobraćajne trake za svaki smer.
Vrednost izgradnje tunela iznosi 235 miliona evra, finansijer je Vlada Republike Srbije, nosilac projekat je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada Beograda, a ugovor o izgradnji potpisan je u novembru 2023. godine.
(Telegraf.rs)