KONTROVERZNE SCENE KOJE SU PROSLAVILE MIRU FURLAN Od „Čuda neviđenog“ do „Ljepote poroka“
Saznajte koja jugoslovenska glumica je doživela vrhunac svoje karijere kroz kontroverzne i eksplicitne uloge koje su je proslavile.
Neke glumicezahvaljujući eksplicitnim scenama postale su velike zvezde, dok se druge tih uloga danas stide. U oba slučaja, jedno je sigurno – ovakve scene privlačile su veliku pažnju publike i medija. Među onima koje su ostavile upečatljiv trag na ovaj način bila je i Mira Furlan.
Ikona jugoslovenskog filma
Jedna od najpoznatijih jugoslovenskih glumica ostvarila je veliki broj značajnih uloga. Film „Čudo neviđeno“, u kojem se pojavljuje naga, često se ističe kao delo koje je donelo pravu revoluciju u domaćoj kinematografiji.
Prvi koraci u erotskim ulogama
U filmu „Kiklop“ Antuna Vrdoljaka Mira Furlan se prvi put predstavila kao vamp – u jednoj sceni kroz spavaćicu su joj se nazirale grudi. Potpuno nesputano se skinula tek u ostvarenjima „Pismo – glava“ Bahrudina Bate Čengića i „Ljepota poroka“ Živka Nikolića.
Pogled iz ženske perspektive
O tim scenama Mira je kasnije rekla:
„To se kaže? Nikad tako nešto nisam čula, ni tada ni kasnije. Naši domaći režiseri nisu znali šta da rade sa glumicama osim da ih skidaju. Tako da to nije bila neka naročita novina. Nisam sigurna da li je iko i primetio razliku između uobičajenog bezrazložnog, voajerskog, prostačkog, eksploatatorskog seksualiziranja žena na našem filmu od Živkovog pokušaja da u ovom filmu progovori iz pozicije žene kao potpunog outsajdera u društvu.“
„Ljepota poroka“ – šok i uspeh
U ovom filmu Furlan je igrala konzervativnu seljanku koja je šokirana kada shvati da je poslata na rad u nudistički kamp. Upravo tamo njen lik doživljava prvi orgazam, kroz erotske igre sa stranim turistima (Alain Noury i Ines Kotman). Film je postigao veliki uspeh u Sovjetskom Savezu, gde publika nije bila navikla na ovakva ostvarenja iz socijalističkih zemalja.
Televizijska ostvarenja i serija „Putovanje u Vučjak“
Mira Furlan se skidala i u televizijskoj seriji „Putovanje u Vučjak“ Ede Galića, u kojoj je Ivo Štivičić preradio Krležin predložak „Vučjak“. Rade Šerbedžija je u njoj imao zadatak da bira između lika Mire Furlan i Milene Dravić.
Iako zamišljena kao ozbiljna drama, serija je mestimično više ličila na akciono ostvarenje sa scenama seksa i pucnjave. U bioskopima je prikazivana pod naslovom „Horvatov izbor“, ali je format serije ipak bio primereniji za takav materijal.