PREDNOSTI I MANE Štedi gorivo i smanjuje zagađenje ali opterećuje akumulator i motor OVO SU DILEME OKO START - STOP SISTEMA U AUTU
Start - stop sistem postao je standard u većini novih automobila.
Međutim, mnogi su u dilemi da li je dobro po vozilo isključiti ga.
Start stop sistem u automobila je postao standard u novijim vozilima, ali se mnogi vozači pitaju da li je taj sistem koristan i da li je dobro po vozilo ugasiti ga. On se koristi zbog smanjenja goriva i smanjenja emisije štetnih gasova u uslovima gradske vožnje.
Vozači imaju podeljena iskustva po pitanju ovog sistema. U teoriji je ovaj sistem predstavljen kao idealan, ali su mnogi ipak skeptični zbog načina rada, a mnogi se plaše i preopterećenja akumulatora.
Kako radi start stop sistem?
Start stop sistem sam, automatski gasi motor kada se vozilo zaustavi. Čim vozač pusti kočnicu, sistem to detektuje i pali ga nazad.
Međutim, mnogi su doživeli da sistem ne pali motor toliko brzo. Takođe, nekima se dešavalo i da se motor ugasi pre kompletnog zaustavljanja vozila.
Prema proizvođačima, šteti se gorivo i smanjuje se emisija štetnih gasova. Ušteda goriva kreće se od 0,2 do 0,5 litara na 100 kilometara u gradskoj vožnji.
Takođe, kada se motor naglo ugasi putem ovog sistema, to utiče na klimu i ostale "potrošače" struje u vozilu. Automobili koji imaju ovaj sistem imaju jače i skuplje akumulatore uz ojačane startere, odnosno alnaser.
Često paljenje i gašenje motora u gradskoj vožnji može da dovede do brže potrošnje tih delova. Cene zamene akumulatora nisu baš male, zavisno od proizvođača i vozila koje imate.
Na kraju je zaključak da se sistem može ugasiti bez problema ukoliko vas iritira i ako vam više oduzima nego što vam daje. Ušteda je često "simbolična", a komfor, sigurnost i bezbednost su ipak ispred toga.
(Mondo.rs)