Svetska ekspertkinja za veštačku inteligenciju, dr Funda Guneš, u Beogradu: Budućnost pripada nastavnicima i učenicima koji znaju da koriste AI na pravi način
Američka naučnica Funda Guneš (Funda Güneş), osnivačka kompanije Walu AI i globalna stručnjakinja za odgovornu primenu veštačke inteligencije i razvoj AI pismenosti, tokom svog boravka u Srbiji održala je nekoliko predavanja – za nastavnike i predstavnike obrazovnih institucija, istraživače, privrednike, širu javnost i susrela se sa domaćom startap zajednicom.
Funda Guneš u Srbiji je boravila povodom U.S. Speakers programa, koji realizuje Nordeus fondacija uz podršku Ambasade SAD u Srbiji. Tokom svoje bogate karijere od više od 20 godina, radila je na tehničkom razvoju, akademskim projektima i rukovodećim pozicijama u globalnim kompanijama sa Fortune 500 liste. Bila je angažovana na projektima koji se bave etikom i pravednošću AI sistema, kao i savetovanjem industrija o odgovornoj primeni tehnologija.
Kroz svoju kompaniju Walu AI, Funda Guneš razvija inicijative koje kombinuju istraživanje i praksu sa ciljem unapređenja AI pismenosti i njenog uvođenja u obrazovni sistem. Njeno zalaganje da se nastavnicima pruže jasne i praktične smernice za korišćenje veštačke inteligencije čini je posebno značajnom za obrazovni sektor.
Na STEM konferenciji u Centru kreativnih industrija i inovacija Ložionca, koja je okupila nastavnike, profesore iz cele zemlje, istraživače i predstavnike inovacionog ekosistema, Funda Guneš održala je predavanje „Etika i odgovornost veštačke inteligencije u učionici“, posebno usmereno na nastavnike i njihovu ključnu ulogu u obrazovanju budućih generacija.
„Budućnost pripada prosvetnim radnicima koji će znati da koriste AI kako bi smanjili administrativna opterećenja, a istovremeno snažno štitili ljudske vrednosti koje oblikuju karakter učenika, njihovu kreativnost i kritičko razmišljanje“, naglasila je Guneš.
„Veštačku inteligenciju ne treba posmatrati kao zamenu za nastavnike, već kao alat koji im može pomoći da oslobode vreme za ono najvažnije – da budu mentori, da inspirišu i razvijaju kritičko razmišljanje kod svojih učenika“, dodala je ona.
Konferenciji su prisustvovali direktori i nastavnici svih Mejkers labova u Srbiji, sa posebnim programom za škole koje će svoje labove dobiti početkom ove školske godine kako bi stekli kvalitetnu osnovu za korišćenje takvog inovativnog, multidisciplinarnog prostora i pripremili se za rad sa svojim učenicima za redovnu nastavu i programe Grupe za obrazovanje koju čine Nordeus fondacija, Dostigaća mladih u Srbiji, Centar za promociju nauke i Inicijativa Digitalna Srbija.
Dr Guneš je održala i predavanja otvorena za javnost pod nazivom „Razdvajanje činjenica od fikcije u eri veštačke inteligencije“ u Američkom kutku u Novom Sadu i novootvorenom ARC-u (American Resource Centre) u Centru kreativnih industrija i inovacija Ložionca, u Beogradu.
STEM (Science – Technology – Engineering – Mathematics) konferencija „Startuj budućnost“ održana je 19. i 20. septembra u Beogradu za više od 250 nastavnika, istraživača, privrednika i predstavnika obrazovnih institucija, sa ciljem da se osvetle načini na koje nauka, savremene tehnologije, mentorstvo i preduzetničko obrazovanje oblikuju i unapređuju karijere mladih. Konferenciju je organizovao Centar za promociju nauke u partnerstvu sa organizacijom Dostigaća mladih u Srbiji.