NE IGRAJTE SE SA ŽIVOTOM!
VOZITE LETI SA ZIMSKIM GUMAMA? Testovi pokazali rezultate koji će vas ZAISTA ZABRINUTI i naterati da OZBILJNO RAZMISLITE
Ako ste u situaciji, uvek je bolje da uložite malo više novca i osigurate svoju bezbednost
Mnogi vozači zadržavajuzimske gume i tokom toplijih meseci, verujući da "još mogu da posluže" ili da će ih "zameniti pred sledeću sezonu". Međutim, korišćenje zimskih guma leti nije samo pitanje trošenja, već i ozbiljna bezbednosna greška.
Nije reč samo o bržem habanju
Zimske gume su napravljene od mekših smeša koje su efikasne na hladnoći, ali se pri visokim temperaturama brže troše i gube svoja osnovna svojstva. Veći problem od potrošnje jeste to što zimska guma, konstruisana za sneg i led, ne funkcioniše bezbedno na vrelom asfaltu.
Šta kažu testovi?
Nemački autoklub ADAC sproveo je opširno testiranje pri različitim vremenskim uslovima - od prolećnih 10 do 13 stepeni, preko 25 stepeni na mokroj podlozi, do letnjih 35 stepeni na suvoj.
Upoređivani su kompleti novih i istrošenih zimskih guma sa letnjim gumama različitog stepena potrošenosti.
Rezultati su pokazali sledeće:
• Na mokrom putu, čak i pri višim temperaturama, zimske gume se ponašaju relativno korektno i ne prave veliku razliku u odnosu na letnje.
• Na suvoj i vreloj podlozi, razlike postaju drastične i opasne.
Kočenje: 16 metara može značiti život
Pri kočenju sa 100 km/h do potpunog zaustavljanja, automobili na novim zimskim gumama imali su i do 16 metara duži zaustavni put u poređenju sa letnjim. Kod istrošenih zimskih guma, razlika je iznosila pet metara - što i dalje može biti presudno u gradskoj vožnji, posebno u hitnim situacijama.
Lošije upravljanje i nestabilnost u krivinama
Kako temperature rastu, upravljivanje zimskim gumama značajno opada. Posebno je izražena nestabilnost u blagim i dugačkim krivinama pri većim brzinama, gde automobil slabije reaguje i teže prati željenu putanju.