НЕ ИГРАЈТЕ СЕ СА ЖИВОТОМ!
ВОЗИТЕ ЛЕТИ СА ЗИМСКИМ ГУМАМА? Тестови показали резултате који ће вас ЗАИСТА ЗАБРИНУТИ и натерати да ОЗБИЉНО РАЗМИСЛИТЕ
Ако сте у ситуацији, увек је боље да уложите мало више новца и осигурате своју безбедност
Многи возачи задржавајузимске гуме и током топлијих месеци, верујући да "још могу да послуже" или да ће их "заменити пред следећу сезону". Међутим, коришћење зимских гума лети није само питање трошења, већ и озбиљна безбедносна грешка.
Није реч само о бржем хабању
Зимске гуме су направљене од мекших смеша које су ефикасне на хладноћи, али се при високим температурама брже троше и губе своја основна својства. Већи проблем од потрошње јесте то што зимска гума, конструисана за снег и лед, не функционише безбедно на врелом асфалту.
Шта кажу тестови?
Немачки аутоклуб ADAC спровео је опширно тестирање при различитим временским условима - од пролећних 10 до 13 степени, преко 25 степени на мокрој подлози, до летњих 35 степени на сувој.
Упоређивани су комплети нових и истрошених зимских гума са летњим гумама различитог степена потрошености.
Резултати су показали следеће:
• На мокром путу, чак и при вишим температурама, зимске гуме се понашају релативно коректно и не праве велику разлику у односу на летње.
• На сувој и врелој подлози, разлике постају драстичне и опасне.
Кочење: 16 метара може значити живот
При кочењу са 100 км/х до потпуног заустављања, аутомобили на новим зимским гумама имали су и до 16 метара дужи зауставни пут у поређењу са летњим. Код истрошених зимских гума, разлика је износила пет метара - што и даље може бити пресудно у градској вожњи, посебно у хитним ситуацијама.
Лошије управљање и нестабилност у кривинама
Како температуре расту, управљивање зимским гумама значајно опада. Посебно је изражена нестабилност у благим и дугачким кривинама при већим брзинама, где аутомобил слабије реагује и теже прати жељену путању.