Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Daljinsko grejanje opet vruća tema u Senti

22.01.2015. 19:39 19:20
Piše:

SENTA: Korisnici daljinskog grejanja u Senti revnosno izmiruju račune, potvrđuje direktor JP „Elgas” Boško Petrović, predočivši da preko 95 odsto domaćinstava uredno plaća račune,

da oko dva posto to nisu u stanju, ali i da ima onih koji su izbrisani sa spiska i kradu toplotnu energiju. „Elgas” je distribuciju toplotne energije uoči prethodne grejne sezone preuzeo od Fabrike šećera TE-TO, koja iz svojih postrojenja i dalje snabdeva sistem toplotnom energijom, a naplata grejanja je mnogo bolja nego dok je distributer bila Šećerana.

Negodovanje potrošača usledilo je s podelom decembarskih računa, iako su na preko 98 odsto iznosi od 7.000 do 12.000 dinara, što je prema uveravanju Petrovića prihvatljivo, imajući u vidu da su se stanovi u najhladnijem periodu grejali i noću.

Ipak, u nekoliko stambenih zgrada, poput onih u Arpadovoj 7, Svetog Save od broja 1 do 6 i Karađorđevoj 103 ima i izuzetno visokih računa, kojima su stanari šokirani, pogotovo što se od ove grejne sezone u svim zgradama i stanovima utrošak toplotne energije obračunava na osnovu očitavanja kalorimetara i alokatora. Svaka stambena jedinica je priča za sebe, obračun je postao komplikovaniji, ali prema tvrdnjama direktora „Elgasa”, to nikada nije na štetu potrošača.

U Arpadovoj 7 jedan račun iznosi 40.000 dinara, a svih 10 računa u ovoj zgradi iznose ukupno 77.000. To znači da jedan vlasnik stana plaća više od devet komšija zajedno. Kako je to moguće?

- Očitavanje alokatora uslužno obavlja Preduzeće „Ekoterm” i uzimajući u obzir tarifni sistem račun je potpuno ispravan, što ukazuje da je tarifni sistem u potpunosti loš - ukazuje Petrović. - Nekada je plaćanje toplotne energije bilo po kvadratnom metru bez obzira na potrošnju. Posle ugradnje kalorimetara i alokatora, došlo je do poremećaja, što najbolje pokazuje upravo zgrada u Arpadovoj 7, gde je jedan stanar dobio račun veći zajedno od ostalih devet. Do toga je došlo jer su oni zavrnuli radijatore, a alokatori ne mere baš utrošak najtačnije, pošto nisu obuhvaćene cevi, pa smatramo da bi trebalo doći do korigovanja tarifnog sistema. Ovi problemi će se pojavljivati i u drugim zgradama, ako se ne izmeni tarifni sistem. Mi obračun vršimo prema ulaznom kalorimetru za dotičnu zgradu, a kako će se unutar zgrade rasporediti potrošnja to pokazuju alokatori.

Zgrade u Svetog Save od broja 1 do 6 su poseban problem zato što nemaju sistem za mešanje ulazne i izlazne vode. Petrović objašnjava da je temperatura ulazne vode veoma visoka, što ima za posledicu i visoke račune stanara, pa je neophodno ugraditi sistem za mešanje vode, pa će se to učiniti nakon ove grejne sezone. Problematična je i zgrada u Karađorđevoj 103 zbog toga što su pojedini stanari samovoljno izveli izmenu toplovoda, pre nego što je „Elgas” preuzeo održavanje toplovoda i distribuciju.

Problem predstavlja i krađa toplotne energije u pojedinim stambenim objektima, kao i to što su pojedini potrošači izbrisani sa spiska potrošača pre nego što je baza sa spiskom potrošača  dostavljena „Elgasu”.

- Oni koji su izbrisani sa spiska, nisu slučajno izbrisani i sumnja postoji da su sada nelegalno korisnici daljinskog grejanja - kaže direktor JP „Elgas” Boško Petrović. U „Elgasu” kažu da su po preuzimanju distribucije u prvoj sezoni preuzeli bazu podataka koja nije u potpunosti odgovarala stanju na terenu, da su u drugoj sezoni krenuli sa sređivanjem spiskova potrošača, u pogledu promene vlasništva ili isključenih sa mreže. Direktor Petrović naglašava da izuzetan problem predstavljaju opštinske odluke o pravu na isključenje sa daljinskog grejanja.

JP „Elgas” pored 2.300 korisnika daljinskog grejanja, opslužuje zemnim gasom 1.750 potrošača. Distribuciji gasa direktor Boško Petrović daje ocenu „pet plus”. Direkotr tvrdi da su očitavanje brojila i naplata odlični, a primedbe na kvalitet gasa neutemeljene, da „Elgas” ni najmanje ne potkrada, te da je svaki dinar koji uplate strogo namenski, da se izmiruju obaveze prema „Srbijagasu” i da nema razbacivanja novca.

Tekst i foto: M. Mitrović

 

Dotrajala cev otkrila krađu

Iz radijatora u kanalizaciju Jedan slučaj krađe nedavno je otkriven tako što je nelegalnom korisniku pukla toplovodna cev. U „Elgasu” priznaju da ne znaju koliko je onih koji nisu na spisku korisnika, a koriste toplotnu energiju. Poznato im je da neki toplu vodu koja je prošla kroz stan ispuste u kanalizaciju, pa se to pokaže na kotlu u Šećerani, jer u nekim danima gubi se i pet kubnih metara vode na sat. Ta količina toplotne energije ne može da se očita na kalorimetru i tako se potkradaju proizvođač i distributer, pa to povećava cenu ostalim korisnicima.

 

Piše:
Pošaljite komentar