Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kad je hitno, da nema greške

27.02.2017. 18:53 13:52
Piše:

 obavi oko 15.000 specijalističko-konsultativnih pregleda i pruži neophodna hitna medicinska pomoć povređenim ili pacijentima teškog zdravstvenog stanja.



- U odnosu na kompleksnost posla koji se ovde obavlja, Odeljenje za prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja godinama unazad nepravedno je zanemareno. Za samo nekoliko meseci i sopstvenim sredstvima dovedeno je u stanje da postane Centar po savremenim standardima. Uređeni bolnički prijem svakako će doprineti i boljim ocenama Tima za akreditaciju, čiji dolazak uskoro očekujemo – istakao je dr Živko Vrcelj, direktor sremskomitrovačke bolnice.



– Naš cilj je da za kraće vreme menjamo stvari na odeljenjima na bolje i njima postignemo kvalitetniji i efikasnii rad. Spajanjem ambulante za prijem i opservaciju, uz nabavku monitora, boca sa kiseonikom i gasom, defibrilatora i respiratora, kao i većim brojem zaposlenih na prijemu, postižemo dodatni kvalitet u smislu brže reakcije lekara i medicinskog osoblja u hitnim slučajevima.



Pomoćnica direktora za Sektor zajedničkih medicinskih poslova dr Ljiljana Stančetić Bačvanin, koja je pokrenula inicijativu za uređenje Urgentnog prijema, ističe da su preduzete sve neophodne organizacione mere u smislu prostornog proširenja, poboljšanja rada svih šest lekara i 18 medicinskih sestara i tehničara.



- Ovde se radi veoma naporno, danonoćno, i ako ne postoji red u organizaciji rada, trpeće pacijenti, a mi to ne želimo da dozvolimo – kaže Stančetić Bačvanin.- Nakon novih mera dobili smo tri funkcionalne jedinice, opremljene svom neophodnom aparaturom i edukovanim osobljem: ambulanta za prijem, opservacija i ambulanta za reanimaciju, uz postojanje izolacije koja je namenjena zbrinjavanju pacijenata sa zaraznim bolestima.



Ovako organizovatni trijažni centar, dodaje, omogućava da svaki lekar u datom trenutku može da isprati povređenog pacijenta od njegovog dolaska u bolnički prijem, upućivanja na pregled kod lekara specijaliste, do eventualne hospitalizacije ili upućivanja na tercijarni nivo.

- Cilj je da pacijenti ne čekaju dugo, već da brzom reakcijom i koordinacijom lekara oni budu zbrinuti u najkraćem mogućem vremenskom periodu.



Usaglašenost svih koji učestvuju u ovom procesu, uz poštovanje procedura, daje najbolji rezultat za pacijenata. Osnovali smo Komisiju za trijažu koja ima zadatak da odredi prioritete po hitnosti i načine zbrinjavanja kao i Komisiju za nadzor, koja kontroliše da li se rad u Urgentnom centru obavlja po protokolu, kako bi se izbegle eventualne greške odnosno nepravilnosti. Uz sve ovo , poboljšanje je evidentno i u higijenskom smislu kao i u komunikaciji među zdravstvenim radnicima – zaključila je doktorka Stančetić Bačvanin.



LJ. Malešević

 

Trijažni pult



Novina je i otvaranje trijažnog pulta. Od sada svi pacijenti koji se jave na pregled, prvi kontakt imaće sa iskusnim trijažerom koji će na osnovu opšteg stanja povređenog odrediti kom stepenu hitnosti pacijent pripada i na osnovu dobijenih parametara biti svrstani u jednu od pet kategorija hitnosti. Trijažni pult, takođe, omogućiće lakši rad s obzirom na to da je veliki priliv pacijenata, skratiće vreme čekanja na pregled kao i identifikaciju najugroženijih pacijenata kojima će u najkraćem roku biti pružena hitna medicinska pomoć.

 

Piše:
Pošaljite komentar