Kod Sombora niče staza uz kanal do Tromeđe
SOMBOR: Dok žitelji Sombora i okoline uveliko glasaju za nove predloge čiju realizaciju lokalna samouprava planira za 2022. godinu u okviru projekta participativnog budžetiranja, pristižu i rezultati prethodnih izjašnjavanja građana o tome koji im je projekat prioritet u njihovoj mesnoj zajednici.
SOMBOR: Dok žitelji Sombora i okoline uveliko glasaju za nove predloge čiju realizaciju lokalna samouprava planira za 2022. godinu u okviru projekta participativnog budžetiranja, pristižu i rezultati prethodnih izjašnjavanja građana o tome koji im je projekat prioritet u njihovoj mesnoj zajednici. Tako je gradonačelnik Antonio Ratković, sa stručnim saradnicima i predstavnicima Mesne zajednice Stara Selenča, obišao radove na izgradnji staze duž Velikog bačkog kanala, od mosta na Apatinskom putu do izletišta Tromeđe.
Ovaj projekat izgradnje nove staze izabran je u okviru participativnog budžetiranja još 2018. godine, a pre prelaska na realizaciju projekta, izrađena je projektno-tehnička dokumentacija.
- Projekat koji je 2018. godine izglasan sa najviše glasova naših sugrađana danas je u fazi realizacije. Očekujemo da staza u dužini od oko 2.300 i širini od tri metra bude završena za nekih mesec dana i da ovaj deo pešačke staze od Apatinskog mosta do Tromeđe bude i svečano predat na upotrebu našim sugrađanima - istakao je Ratković, prilikom obilaska radova.
Ovaj posao vredan je skoro 30 miliona dinara, uključujući i PDV, a radove izvodi ovdašnje sveprisutno preduzeće „Somborelektro“ sa svojim uobičajenim podizvođačem firmom Džimi komerc iz Prigrevice.
Zanimljivo je da ceo projekat izgradnje pešačko-biciklističke staze duž Velikog bačkog kanala imao svojevrsnu predistoriju još krajem prošlog i početkom ovog milenijuma u javno prezentovanoj razrađenoj ideji „Sombor na vodi“ jednog od najuglednijih ovdašnjih društveno-sportskih radnika, prof. Milanka Jovičića i arhitekte Miroslava Jorgačevića. Tim projektom je bilo predviđeno oživljavanje, tada kao i sada zakorovljenih, obala Velikog bačkog kanala, nizvodno od kupališta Štrand, dok bi srce celog projekta bio sportsko-turistički kompleks na Tromeđi, odnosno vodenoj raskrsnici Velikog bačkog i kanala DTD.
Dok niče ova staza, svojevrsni produžetak sličnog projekta, šetališta od uzvodno lociranog železničkog mosta na ugašenoj pruzi Sombor-Apatin do gradskog kupališta „Štrand“ realizovanog još 2008. godine, u okviru zaživelog projekta participativnog budžetiranja i sledeće godine će se realizovati po jedan projekat, koji dobije najviše glasova, za svaku od seoskih i gradskih mesnih zajednica. Razlika u odnosu na prethodne godine je u tome što je glasanje organizovano putem glasačkih listića na kojima se već nalaze po tri predloga, od kojih se zaokruživanjem bira jedan.
Građani listiće dobijaju na kućnu adresu, a listići su različiti za svaku mesnu zajednicu, pa je nakon zaokruživanja željenog predloga neophodno da glasački listić građani dostave u prostorije mesne zajednice kojoj listić pripada. Iz lokalne samouprave naglašavaju da ukoliko građani žele da glasaju, a nisu dobili listić, mogu da se pojave u prostorijama mesne zajednice kojoj pripadaju gde će im biti omogućeno glasanje.
M. Miljenović