Sombor pohvaljen kroz analizu USAID-a i CESID-a
SOMBOR: Ako je suditi po rezultatima opširne ankete koji su ovih dana obelodanjeni, administracija somborske lokalne samouprave ima razloga za zadovoljstvo.
Naime, gradonačelnica Dušanka Golubović i načelnica ovdašnje gradske uprave Helena Roksandić Musulin održale su sastanak sa delegacijom USAID i njihovog Projekta za odgovornu vlast i predstavnikom CESID-a, kako bi analizirali izveštaj sa istraživanja javnog mnjenja o stavovima građana Sombora, korisnika usluga varoške administracije prema radu gradske uprave i javnih gradskih službi, koje su obavile ove dve organizacije i sama lokalna samouprava.
Kako su pokazali rezultati obimne ankete većina građana koji dolaze u kontakt sa upravom ima dovoljno potrebnih informacija, dok do do njih, kao i saznanja o pravima i obavezama najčešće dolaze u neposrednom kontaktu sa službenicima ili ljudima iz svog okruženja, ali treba istaći da je veb sajt grada veoma značajan izvor informacija, jer obezbeđuje tačne, pouzdane i pravovremene informacije.
Istaknut je trend porasta broja ljudi koji smatraju da lokalna samouprava vodi računa o građanima i da pružaju usluge adekvatne njihovim potrebama. Većina rezultata pokazuje pozitivan trend i da građani danas pozitivnije ocenjuju rad gradskih službi, imaju više poverenja u lokalne institucije, a najveće poverenje je ukazano gradonačelnici i gradskoj administraciji. Većina anketiranih ističe da je zadovoljna radom i zalaganjem službenika gradske uprave. Odličnom ocenom je ocenjen rad gradskih službenika po pitanju efikasnosti i ljubaznost prilikom interakcije sa građanima.
Kada je reč o zadovoljstvu anketiranih građana Sombora elementima svakodnevnog života u gradu, najveće zadovoljstvo građani iskazuju po pitanju čistoće grada, kvaliteta životne sredine i stanja na pijacama. Sa druge strane, najveće nezadovoljstvo građani Sombora imaju kada se radi o stanju u kojem se nalaze saobraćajnice, odnosno trotoari i kolovozi ulica i puteva. Ipak, zadovoljstvo anketiranih građana Sombora prevladava nad nezadovoljstvom kada se radi o radu javnih preduzeća, a najveće pohvale građani iskazuju prema radu ovdašnjeg JKP „Zelenilo“.
Istraživanje zadovoljstva korisnika usluga radom gradske uprave u Somboru je sprovedeno na uzorku od 400 punoletnih građana Sombora – korisnika usluga gradske uprave, odnosno lica koja su pre intervjuisanja koristila usluge neke od službi gradske uprave u Somboru. Intervjuisanje građana trajalo je između 5. i 22. jula ove godine, a obavljeno je tehnikom „licem u lice“, uz pomoć upitnika koji je sadržao čak 51 pitanje.
Cilj istraživanja je unapređenje kvaliteta usluga koje pruža gradska uprava, kao i unapređenje otvorenosti i efikasnosti uprave kroz identifikovanje stavova, iskustava, prepreka i očekivanja koje korisnici usluga uprave imaju.
Građani su zainteresovani za učešće u radu lokalne samouprave putem javnih rasprava, javnih tribina i okruglih stolova, što je veoma važno za buduće aktivnosti i planove Grada u oblasti većeg uključivanja građana u izradi lokalnih javnih politika.
Sastanku su prisustvovali Yeklin Vilijams Briyers, direktorka USAID-Projekat za odgovornu vlast, Miloš Mojsilović, tehnički stručnjak za komponentu odgovornosti lokalne samouprave u USAID-Projekat za odgovornu vlast i Ivo Čolović, projektni direktor CESID-a. Gradonačelnica grada Sombora je izrazila zahvalnost na dosadašnjoj saradnji sa USAID-Projektom za odgovornu vlast i potvrdila angažovanje svih raspoloživih kapaciteta u cilju unapređenja kvaliteta usluga koje pruža gradska uprava, kao i uspostavljanje sistema za redovnu i sistematičnu evaluaciju rada lokalne samouprave iz perspektive korisnika njenih usluga, a u pravcu praćenja napretka i trendova u narednom periodu.
M. Mć