KREĆE SE SA REKONSTRUKCIJOM 109,5 KILOMETARA PRUGE OD RUME PREKO ŠAPCA DO BiH Brzina vozova diže se sa 80 na 120 kilometara na čas, evo šta sve obuhvata
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture objavilo je zahtev za izražavanje zaintersovanosti za konsultantske usluge u vezi sa rekonstrukcijom regionalne pruge Ruma-Šabac-granica sa Bosnom i Hercegovinom (ukupno dugom oko 109,5 kilometara), a u okviru projekta rekonstrukcije železničkog sektora u Srbiji.
Republika Srbija je dobila zajam od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u iznosu od 51 miliona evra i od Francuske agencije za razvoj (AFD) u istom iznosu, na ime troškova za ovaj projekat, odnosno za fazu 1 Višefaznog programskog pristupa i u sklopu plaćanja za deo za konsultacije(MPA).
Kako se navodi u pozivu, cilj rekonstrukcije pruge od Rume do granice sa BiH za cilj ima povećanje bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja, povećanje brzine na ovoj pruzi i smanjenje vremena putovanja, podizanje kapaciteta pruge, smanjenje gasova sa efektom staklene bašte elektrifikacijom pruge i zamenom vozova na dizel vuču onima na elektrovuču, olakšavanje međunarodnog putničkog i teretnog saobraćaja uspostavljanjem zajedničke granične železničke stanice u mestu Donja Borina.
Konsultantske usluge uključuju pripremu dokumentacija "za kompletan obim modernizacije i elektrifikacije železničke pruge Ruma-Šabac-granica sa BiH" - Studija izvodljivosti sa Idejnim projektom i Studijom o proceni uticaja na životnu sredinu.
Traži se i Studija o proceni uticaja na životnu sredinu i društvo.
- Ova studija bi trebalo da pruži uticaj procena ne samo o životnoj sredini već će takođe obuhvatiti čitav spektar društvenih uticaje, uključujući otkup zemljišta i preseljenje, u skladu sa ESF VB - ukazano je u pozivu.
Zahteva se i Prostorni plan područja posebne namene za koridor železničke infrastrukture za deo Ruma–Šabac–
Čvor Donja Borina–državna granica.
Očekivano trajanje usluga je 18 meseci od dana početka.
Rekonstrukcija i modernizacija jednokolosečne pruge, kako se može videti u dokumentaciji, predviđena je od izlazne skretnice Ruma pa sve do državne granice kod Donje Borine, ukljućujući i krak linije koja završava u Zvorniku. Predviđena brzina na ovoj pruzi je 120 kilometara na čas.
U planu je i izgradnja zajedničke granične stanice Donja Borina sa svim potrebnim objektima za smeštaj institucije obe zemlje (železnica, granična policija, carina, fitosanitarna i veterinarska inspekcija) koja će na jednom mestu voditi zajedničke granične procedure.
U planu je, između ostalog, i rekonstrukcija koloseka i perona na svim servisnim mestima (stanicama i stajalištima) duž pruge, kao i nov raspored stanica koje treba tek definisati, kao i digitalizacija opreme duž cele pruge.
Planirano je i povećanje stepena zaštite na pružnim prelazima, rekonstrukcija i redizajn postojećeg nivoa
prelaze i/ili potencijalno denivelisanje najkritičnijih putnih prelaza na železničkoj pruzi po potrebi. U okviru idejnog projekta treba dati predlog za racionalizaciju broja putnih prelaza na lokacijama na kojima postoje tehnički uslovi.
Izjave o zainteresovanosti na engleskom jeziku moraju biti dostavljene u pisanoj formi do 26. maja.
Ova pruga trenutno je jednokolosečna, neelektrificirana i ne ispunjava savremene transportne zahteve. Pruga je izgrađena između 1901. i 1978. godine. Prema Izjavi o mreži za 2025. godinu, najveća dozvoljena brzina za dizel vagone kreće se od 50 do 80 km/h. Prema trenutno dostupnim podacima, civilni objekti na trasi obuhvataju 4 tunela (ukupne dužine 420m), 7 betonskih mostova (ukupne dužine 754m), i 10 čeličnih mostova (ukupne dužine 750m). Pored toga, ima 71 propusta, 45 pločastih propusta i 3 lučna propusta, 113 putnih prelaza i 8 potpornih zidova.
U 2018. godini remontovana je deonica od Šapca do Brasine u ukupnoj dužini od 53 km, čime su stvoreni uslovi
za uspostavljanje redovnog putničkog železničkog saobraćaja između Šapca i Loznice.