КРЕЋЕ СЕ СА РЕКОНСТРУКЦИЈОМ 109,5 КИЛОМЕТАРА ПРУГЕ ОД РУМЕ ПРЕКО ШАПЦА ДО БиХ Брзина возова диже се са 80 на 120 километара на час, ево шта све обухвата
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре објавило је захтев за изражавање заинтерсованости за консултантске услуге у вези са реконструкцијом регионалне пруге Рума-Шабац-граница са Босном и Херцеговином (укупно дугом око 109,5 километара), а у оквиру пројекта реконструкције железничког сектора у Србији.
Република Србија је добила зајам од Међународне банке за обнову и развој (ИБРД) у износу од 51 милиона евра и од Француске агенције за развој (АФД) у истом износу, на име трошкова за овај пројекат, односно за фазу 1 Вишефазног програмског приступа и у склопу плаћања за део за консултације(МПА).
Како се наводи у позиву, циљ реконструкције пруге од Руме до границе са БиХ за циљ има повећање безбедности и ефикасности железничког саобраћаја, повећање брзине на овој прузи и смањење времена путовања, подизање капацитета пруге, смањење гасова са ефектом стаклене баште електрификацијом пруге и заменом возова на дизел вучу онима на електровучу, олакшавање међународног путничког и теретног саобраћаја успостављањем заједничке граничне железничке станице у месту Доња Борина.
Консултантске услуге укључују припрему документација "за комплетан обим модернизације и електрификације железничке пруге Рума-Шабац-граница са БиХ" - Студија изводљивости са Идејним пројектом и Студијом о процени утицаја на животну средину.
Тражи се и Студија о процени утицаја на животну средину и друштво.
- Ова студија би требало да пружи утицај процена не само о животној средини већ ће такође обухватити читав спектар друштвених утицаје, укључујући откуп земљишта и пресељење, у складу са ЕСФ ВБ - указано је у позиву.
Захтева се и Просторни план подручја посебне намене за коридор железничке инфраструктуре за део Рума–Шабац–
Чвор Доња Борина–државна граница.
Очекивано трајање услуга је 18 месеци од дана почетка.
Реконструкција и модернизација једноколосечне пруге, како се може видети у документацији, предвиђена је од излазне скретнице Рума па све до државне границе код Доње Борине, укљућујући и крак линије која завршава у Зворнику. Предвиђена брзина на овој прузи је 120 километара на час.
У плану је и изградња заједничке граничне станице Доња Борина са свим потребним објектима за смештај институције обе земље (железница, гранична полиција, царина, фитосанитарна и ветеринарска инспекција) која ће на једном месту водити заједничке граничне процедуре.
У плану је, између осталог, и реконструкција колосека и перона на свим сервисним местима (станицама и стајалиштима) дуж пруге, као и нов распоред станица које треба тек дефинисати, као и дигитализација опреме дуж целе пруге.
Планирано је и повећање степена заштите на пружним прелазима, реконструкција и редизајн постојећег нивоа
прелазе и/или потенцијално денивелисање најкритичнијих путних прелаза на железничкој прузи по потреби. У оквиру идејног пројекта треба дати предлог за рационализацију броја путних прелаза на локацијама на којима постоје технички услови.
Изјаве о заинтересованости на енглеском језику морају бити достављене у писаној форми до 26. маја.
Ова пруга тренутно је једноколосечна, неелектрифицирана и не испуњава савремене транспортне захтеве. Пруга је изграђена између 1901. и 1978. године. Према Изјави о мрежи за 2025. годину, највећа дозвољена брзина за дизел вагоне креће се од 50 до 80 км/х. Према тренутно доступним подацима, цивилни објекти на траси обухватају 4 тунела (укупне дужине 420м), 7 бетонских мостова (укупне дужине 754м), и 10 челичних мостова (укупне дужине 750м). Поред тога, има 71 пропуста, 45 плочастих пропуста и 3 лучна пропуста, 113 путних прелаза и 8 потпорних зидова.
У 2018. години ремонтована је деоница од Шапца до Брасине у укупној дужини од 53 км, чиме су створени услови
за успостављање редовног путничког железничког саобраћаја између Шапца и Лознице.