Пензионери негодују због начина издавања и цене годишњих карата за превоз

Откако је почела израда годишњих карата за превоз у градском и приградском превозу за 2016. годину, не престају да нам се јављају старији од 65 година, незадовољни што сваке године, као повлашћена категорија путника,

изнова морају да чекају у реду за нову показну и да сваке године више плаћају у односу на претходну. Смета им што сваки пут треба да приложе фотографију не старију од пола године и што ове године плаћају трошкове израде нове показне карте 375 динара, и превоз 1.650 динара. Лане је годишња карта коштала укупно 1.650 динара.

– То је четири пута скупље него у Београду, где старији од 65 година треба да издвоје свега 495 динара – каже пензионер Иван Крачун и пита се зашто то није тако и у  Новом Саду. – Процедура у Београду је ова: наши исписници оду код превозника и добију нову годишњу маркицу, плате 495 динара и то је цео посао до наредне 2017.

У реду ако морамо да платимо 2.025 динара, мада се питам зашто је у Новом Саду скупље; а у Београду јефтиније, као да нисмо иста држава. Али не могу да разумем зашто сваке године градски превозник тражи фотографију не старију од пола године.Крачун каже да неће да улази у то што су београдске аутобуске трасе дуже од новосадских, премда баш то формира цену, већ примедбу ставља на начин издавања.– Разлика у цени између два града је велика, али шта је – ту је. Међутим, ми сваке године приликом израде нове показне морамо прво да предамо захтев, а после три дана да дођемо да добијемо карту. Пре предаје захтева треба да одемо код фотографа да се сликамо јер на полеђини фогорафије треба да стоји датум фото-снимка.

У Градском саобраћајном предузећу „Нови Сад” кажу да немају законску могућност издавања бесплатних карата. Предузеће на основу закључка Градског већа издаје одређеним категоријама корисника годишње карте по повлашћеним ценама. Организација и финансирање јавног превоза у Новом Саду нису исти као у Београду с обзиром на то да новосадски јавни превоз функционише са знатно мањим субвенцијама. Градски превозник улаже велике напоре да пословање организује сопственим новцем да градски не би представљао терет градском буџету.

„Цене карата не одређујемо на комерцијалним основама већ се трудимо да буду приступачане грађанима и тренутно је цена карте у новосадском аутобуском градском и приградском превозу најнижа у Србији, али и у региону”, навело је Градско саобраћајно предузеће „Нови Сад” као одговор најбројнијој категорији корисника повлашћене вожње.

Лане је више од 30.000 старијих од 65 година имало ту повластицу, док је још око 35.000 корисника уживало у повлашћеном превозу.

З. Делић

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести