”Građani prepoznali benefite digitalnih usluga” EPS: 300.000 građana koristi ELEKTRONSKI RAČUN
BEOGRAD: Elektronski račun za električnu energiju koristi 300.000 ljudi u Srbiji, rekla je danas izvršna direktorka za IT i digitalizaciju u EPS Katarina Andrejević i dodala da je to dokaz da su građani prepoznali benefite digitalnih usluga ''Elektroprivrede Srbije''.
Andrejević je, na konferenciji ''Energy up'', da je ''Elektroprivreda Srbije'' unapredila svoje poslovanje i uvela digitalne usluge, a već dve godine kupci koriste portal i aplikaciju ''EPS Uvid u račun'', kao i elektronski račun, koji stiže na imejl odmah po formiranju na osnovu podataka o potrošnji.
Ona je na panelu ''Energetski sistem nove generacije'' objasnila da je digitalizacija važna za budućnost kompanije i energetskog sektora u celini, jer na taj način EPS postaje dostupniji, transparentniji i bliži kupcima.
''SAP biling sistem uveden je za sva područja garantovanog snabdevanja i kupce proizvođače, a u toku je implementacija za kupce na komercijalnom snabdevanju. Nastavićemo sa unapređenjima postojećih usluga, ali i sa uvođenjem novih digitalnih servisa kako se bude razvijalo tržište'' rekla je Andrejević.
Izvršna direktorka za IT je naglasila da veštačka inteligencija i automatizacija procesa postaju ključni aspekti digitalizacije i digitalne transformacije.
''Veštačku inteligenciju primenjujemo u prosecima predikcije potrošnje električne energije i predikcije cena električne energije, kao i na dva pilot projekta za unapređenje procesa održavanja i planiranja proizvodnje'', rekla je Andrejević.
Ona je ukazala na to da je do sada uvedeno više, međusobno integrisanih, tehničkih informacionih sistema u EPS i time je obezbeđeno upravljanje proizvodnjom i trgovinom u realnom vremenu sa maksimalnim rezultatima.