Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NOVOSADSKI STARTAP RAZVIJA ALATE VEŠTAČKE INTELIGENCIJE ZA POSLOVNE SISTEME Pozovi AI i smanji troškove

10.08.2025. 11:22 11:42
Izvor:
Dnevnik
Проф. др Момчило Крунић
Foto: Dnevnik

Unutar startap ekosistema, koji deluje pri Naučno-tehnološkom parku Novi Sad, razvija se i kompanije LabSoft, koja se bavi primenom veštačke inteligencije u poslovnim procesima.

– Moja je struka softevrsko inženjerstvo i kada sam shvatio koliko generativna veštačka inteligencija pomera paradigmu poslovanja, shvatio sam da će vrlo brzo da se prelije na sve ostale poslovne procese. Tada sam odlučio da se vratim iz Nemačke u Srbiju i suosnujem kompaniju LabSoft – kaže nam Momčilo Krunić, vanredni profesor na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu. – Skoro dve godine poslujemo, istražujemo, borimo se, a dosta o nama govori i to da smo prisutni na tržištu i da imamo plaćajuće mušterije, odnosno da tim kompanijama s kojima sarađujemo uspešno donosimo novu vrednost. I polako počinjemo da skaliramo naš mali startap.   

Po rečima profesora Krunića, veštačka inteligencija je horizontalno primenljiva tehnologija. 

– Šta to podrazumeva? Pa nešto slično kao i na početku prošlog veka, kada je Nikola Tesla demokratizovao primenu električne struje. Danas svedočimo slinoj upotrebi veštačke inteligencije. Dakle, u bilo kom poslu, pa tako i u, recimo, novinarskom, vi možete upotrebiti veštačku inteligenciju – ne da vas zameni, već da vam pomogne da unapredite kvalitet vaše usluge, napravite je efikasnijom i efektivnijom. I samim tim da generišete veću vrednost vašoj kompaniji. 

Проф. др Момчило Крунић
Foto: Dnevnik

Suosnivač LabSofta navodi da veštačka inteligencija u kompanijama donosi u prvom redu poboljšanje interne operacione efikasnosti, odnosno smanjenje operacionih troškova.

– Kako? Tako što unapređujete interne i eksterne procese. Interne kroz pravljenje „digitalnih radnika” za ljudske resurse koji pomažu zaposlenima da automatski odgovaraju na pitanja kako da zakažu poslovi put, koliko im je još ostalo dana godišnjeg odmora... Za to jednostavno ne moraju biti upotrebljeni stvarni ljudski resursi da na to troše svoje vreme već ga mogu upotrebiti na mnogo kreativniji način i tako doprineti kompaniji  .

Eksterne procese je moguće unaprediti uz pomoć veštačke inteligencije kroz automatizaciju korisničke podrške, koja je na taj način dostupna 24 sata dnevno svih 7 dana u nedelji. Podršci koja je uvek ljubazna i odgovara na istom nivou kvaliteta, uniformo, čime čuva i brend kompanije ali i samu kompaniju.

– To su neke dve vrste aplikacija koje mi danas deliverujemo našim biznis saradnicima. Mi duboko verujemo da će sve kompanije sutra koristiti veštačku inteligenciju. Odnosno, ubeđeni smo da one koje to ne budu radile, teško da će preživeti konkurenciju, upravo zbog manje efikasnosti. I tu mi vidimo našu šansu – da pomognemo kompanijama da automatizuju svoje poslovanje što je god više moguće, da postanu efikasnije i efektivnije u svom poslovanju i samim tim budu konkurentnije na tržištu. Mi pravimo platformu za to.

LabSoft istovremeno svojim klijentima nudi i uvid u to koliku njihova platforma generiše vrednost na dnevnom nivou, nedeljnom, mesečnom...

– Ilustracije radi: instalirali smo vam automatizaciju korisničke podrške zasnovanu na veštačkoj inteligenciji, u svakom momentu možete da vidite kako vaši klijenti intereaguju sa tom podrškom, kakav je sentiment, koji su to ključni problemi... Drugim rečima, možemo blagovremeno da vam ukažemo na to kakav je odnos krajnjih korisnika prema vašoj kompaniji. I samim tim imate odlučivanje zasnovano na relevantnim, egzaktnim podacima i možete da vodite kompaniju mnogo uspešnije nego da se bazirate na pretpostavkama...

Važan aspekt, možda i najvažniji, svakako je bezbednost podataka.

–  Svi pozivi ka veštačkoj inteligenciji ostaju isključivo unutar kompanijskog naloga, čime se garantuje da oni ni na koji način ne mogu biti upotrebljene u nekakve „treće svrhe”. I to je jedna od ključnih stavki, pogotovo kada se radi sa, na primer, kompanijama koje se bave osiguranjem ili su u svetu medicine, gde je privatnost i sigurnost podataka od ključne važnosti.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar