Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„DNEVNIK” NA LICU MESTA

NIČE ČETVRTI NOVOSADSKI MOST Prelaz preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope; Radnici ne staju ni na 40 stepeni (FOTO)

21.07.2025. 08:33 08:59
Izvor:
Dnevnik
комбо
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Dok je više od polovine petog novosadskog mosta koji je na trasi Fruškogorskog koridora, završeno, reporteri „Dnevnika” obišli su i gradilište četvrtog novosadskog mosta. On će se pružati u nastavku Bulevara Evrope i preko dunava sići u Sremsku Kamenicu.

Sa prilaznim vijaduktom, novi most biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.

880 metara dužina mosta iznad Dunava

мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Kako smo se uverili na licu mesta, tropske vrućine nisu usporile radnike kineske kompanije CRBC koji intenzivno grade ovaj veliki prelaz preko Dunava. Radovi su zahtevni zbog specifičnosti priobalja i nepredvidivosti velike reke, ali zastoja nema. Kineski CRBC  koji je izvođač radovga je u starom brodogradilištu napravio fabriku betona koji se koristi za pripremne radove i za izgradnju mosta. Poslednja građevinska dozvola, koja je izdata Koridorima Srbije, odnosi se na izvođenje pripremnih radova za potrebe izgradnje mosta i obuhvataju pripremu i raščišćavanje terena, iskop humusa, zemljane radove (radovi na stabilizaciji podloge), izradu šipova za obezbeđenje sigurnosti i stabilnosti terena. 

Kružni tokovi

Sem novog mosta biti izgrađen i preostali deo Bulevara Evrope do Dunava, dug 1.130 metara. Na novom delu bulevara biće izgrađene još dve kružne raskrsnice na ukrštanjima sa ulicama Heroja Pinkija i 1.300 kaplara, odnosno Sima Matavulja, dok će na sremskoj strani biti takođe kružni tok na ukrštanju sa Karađorđevom ulicom, putem Beočin - Sremska Kamenica i obilaznicom oko Sremske Kamenice. Tako će, ovim projektom biti izgrađeno ukupno 3,2 kilometra saobraćajnica u vezi s mostom i 3,75 kilometara gradskih saobraćajnica sa četiri kružne raskrsnice.

Radovi na obali bi prvo trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt koji će odatle voditi preko nasipa do spoja s mostom koji se završava na budućoj kružnoj raskrsnici sa Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici, gde se još ukrštaju i obilaznica oko Sremske Kamenice, kako buduća veza sa Fruškogorskim koridorom, te put ka Beočinu. Delovi dunavskog priobalja iskorišćeni su za izgradnju privremenih saobraćajnica i tri nezavisna segmenta pomoćnog mosta, koji će pak, biti izgrađen od čelične konstrukcije. Putevi će biti od tucanika, sem asfaltnih delova na priključenjima putu Sremska Kamenica - Beočin i ulice na Ribarskom ostrvu.

мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Planirano je da se izgradi 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnog mosta, koji će biti širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta biće postavljena u nizu na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok je treći već izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici. Privremeni mostovi imaju poprečne krake kako bi se radnici i materijal dopremili do budućih stubova novog mosta i neće se nalaziti na plovnom putu.

Biciklističke staze

Biciklističke staze na mostu idu od Sremske Kamenice do veze sa Ribarskim ostrvom pa dalje nastavljaju ispod mosta. U tom smislu se planiraju dva para biciklističkih rampi. Jedan je u zoni kružne (elipsaste) raskrsnice koja vodi ka Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi, a drugi po silasku sa centralnih raspona mosta preko Dunava na novosadskoj strani (veza za Kameničku adu i planiranu međunarodnu marinu). Ove planirane veze biciklističkih staza na mostu  sa onim ispod mosta omogućuju vezu sa celokupnom mrežom biciklističkih staza Grada Novog Sada. Tu se pre svega misli i na vezu sa Međunarodnom biciklističkom stazom  koja se ostvaruje ispod mosta, a na postojećem odbrambenom nasipu.
 

Danube river cruises Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,6 kilometara, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne trake, sa po dve saobraćajne, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze.

2,6 kilometara dužina mosta sa prilaznim vijaduktom, 29,4  metra širina mosta, 80 kilometara na sat projektovana brzina

мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru.

Preko rukavca bez stubova

Most prelazi i preko rukavca Dunava (leva obala) koji vodi u planiranu međunarodnu marinu. Most može da premosti ovaj rukavac bez stubova, ili sa minimalnim rastojanjem između stubova od 40m što je i minimalna širina plovnog puta planirane međunarodne marine – istaknuto je u planu.

Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj. Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice. Projektant i izvođač radova je kineska kompanija CRBC, dok je nominalni investitor JP „Koridori Srbije”.     

Prilikom donošenja svakog od planova, rađene su saobraćajne studije i analize i svaki put je potvrđena opravdanost izgradnje ovog mosta, pa je to potvrđeno i u Generalnom urbanističkom planu grada Novog Sada do 2030. godine. Realizacija ovog mosta je trebalo mnogo ranije da se desi, ali se to nije dogodilo, jer je Novi Sad, kao jedan od retkih gradova u svetu, više puta gubio svoje već izgrađene mostove (II svetski rat i NATO bombardovanje 1999. godine).

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar