clear sky
29°C
21.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1752
usd
100.8392
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

„ДНЕВНИК” НА ЛИЦУ МЕСТА

НИЧЕ ЧЕТВРТИ НОВОСАДСКИ МОСТ Прелаз преко Дунава у наставку Булевара Европе; Радници не стају ни на 40 степени (ФОТО)

21.07.2025. 08:33 08:59
Извор:
Дневник
комбо
Фото: Дневник / Ф. Бакић

Док је више од половине петог новосадског моста који је на траси Фрушкогорског коридора, завршено, репортери „Дневника” обишли су и градилиште четвртог новосадског моста. Он ће се пружати у наставку Булевара Европе и преко дунава сићи у Сремску Каменицу.

Са прилазним вијадуктом, нови мост биће дуг око 2,5 километра, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара. Имаће две коловозне, са по две саобраћајне траке, биће широк скоро 30 метара, а имаће и обостране пешачке и бициклистичке стазе. Конструкцију над водом држаће три једнострука пилона од по 30 метара висине са 11 косих затега у паровима.

880 метарa дужина моста изнад Дунава

мост
Фото: Дневник / Ф. Бакић

Како смо се уверили на лицу места, тропске врућине нису успориле раднике кинеске компаније ЦРБЦ који интензивно граде овај велики прелаз преко Дунава. Радови су захтевни због специфичности приобаља и непредвидивости велике реке, али застоја нема. Кинески ЦРБЦ  који је извођач радовга је у старом бродоградилишту направио фабрику бетона који се користи за припремне радове и за изградњу моста. Последња грађевинска дозвола, која је издата Коридорима Србије, односи се на извођење припремних радова за потребе изградње моста и обухватају припрему и рашчишћавање терена, ископ хумуса, земљане радове (радови на стабилизацији подлоге), израду шипова за обезбеђење сигурности и стабилности терена. 

Кружни токови

Сем новог моста бити изграђен и преостали део Булевара Европе до Дунава, дуг 1.130 метара. На новом делу булевара биће изграђене још две кружне раскрснице на укрштањима са улицама Хероја Пинкија и 1.300 каплара, односно Сима Матавуља, док ће на сремској страни бити такође кружни ток на укрштању са Карађорђевом улицом, путем Беочин - Сремска Каменица и обилазницом око Сремске Каменице. Тако ће, овим пројектом бити изграђено укупно 3,2 километра саобраћајница у вези с мостом и 3,75 километара градских саобраћајница са четири кружне раскрснице.

Радови на обали би прво требало да почну на Булевару Европе, код раскрснице са Улицом Тоне Хаџића, одакле заправо почиње мост, односно вијадукт који ће одатле водити преко насипа до споја с мостом који се завршава на будућој кружној раскрсници са Карађорђевом улицом у Сремској Каменици, где се још укрштају и обилазница око Сремске Каменице, како будућа веза са Фрушкогорским коридором, те пут ка Беочину. Делови дунавског приобаља искоришћени су за изградњу привремених саобраћајница и три независна сегмента помоћног моста, који ће пак, бити изграђен од челичне конструкције. Путеви ће бити од туцаника, сем асфалтних делова на прикључењима путу Сремска Каменица - Беочин и улице на Рибарском острву.

мост
Фото: Дневник / Ф. Бакић

Планирано је да се изгради 395 метара приступних саобраћајница, широких шест метара и 838 метара помоћног моста, који ће бити широк седам метара. Два сегмента овог моста биће постављена у низу на бачкој обали и повезана приступним путевима, док је трећи већ изграђен на десној обали Дунава у Сремској Каменици. Привремени мостови имају попречне краке како би се радници и материјал допремили до будућих стубова новог моста и неће се налазити на пловном путу.

Бициклистичке стазе

Бициклистичке стазе на мосту иду од Сремске Каменице до везе са Рибарским острвом па даље настављају испод моста. У том смислу се планирају два пара бициклистичких рампи. Један је у зони кружне (елипсасте) раскрснице која води ка Рибарском острву и Каменичкој ади, а други по силаску са централних распона моста преко Дунава на новосадској страни (веза за Каменичку аду и планирану међународну марину). Ове планиране везе бициклистичких стаза на мосту  са оним испод моста омогућују везу са целокупном мрежом бициклистичких стаза Града Новог Сада. Ту се пре свега мисли и на везу са Међународном бициклистичком стазом  која се остварује испод моста, а на постојећем одбрамбеном насипу.
 

Danube river cruises Са прилазним вијадуктом, мост ће бити дуг око 2,6 километара, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара. Имаће две коловозне траке, са по две саобраћајне, биће широк скоро 30 метара, а имаће и обостране пешачке и бициклистичке стазе.

2,6 километара дужина моста са прилазним вијадуктом, 29,4  метра ширина моста, 80 километара на сат пројектована брзина

мост
Фото: Дневник / Ф. Бакић

Са бачке стране, на мост ће се моћи попети с Булевара Европе код укрштања са Улицом Тоне Хаџића, док ће за саобраћај из попречних улица служити шест улазно-силазних рампи. За бицклисте и пешаке предвиђене су још четири такве рампе. На сремској страни мост ће излазити на кружни раскрсницу са одвојеним десним скретањима у свим смеровима, који воде ка Беочину, Сремској Каменици и ка будућем Фрушкогорском коридору.

Преко рукавца без стубова

Мост прелази и преко рукавца Дунава (лева обала) који води у планирану међународну марину. Мост може да премости овај рукавац без стубова, или са минималним растојањем између стубова од 40м што је и минимална ширина пловног пута планиране међународне марине – истакнуто је у плану.

Пројектована брзина на мосту износи 80 км/х, а преко њега неће ићи тешки теретни саобраћај. Стручњаци од новог моста очекују да смањи оптерећење на Мосту слободе за око 40 одсто, а на Варадинској дуги интензитет би требало да буде преполовљен. Уз то, растеретио би се саобраћај на Булевару ослобођења од Дунава до Футошке улице. Пројектант и извођач радова је кинеска компанија ЦРБЦ, док је номинални инвеститор ЈП „Коридори Србије”.     

Приликом доношења сваког од планова, рађене су саобраћајне студије и анализе и сваки пут је потврђена оправданост изградње овог моста, па је то потврђено и у Генералном урбанистичком плану града Новог Сада до 2030. године. Реализација овог моста је требало много раније да се деси, али се то није догодило, јер је Нови Сад, као један од ретких градова у свету, више пута губио своје већ изграђене мостове (II светски рат и НАТО бомбардовање 1999. године).

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар