Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

VIŠE NEGO U PRETHODNIH 67 GODINA

RADI SE NA GOTOVO 500 KM NOVIH SAOBRAĆAJNICA: Srbija za 13 godina izgradila putnu mrežu; EVO ŠTA SE JOŠ GRADI

11.07.2025. 16:58 17:03
Piše:
Izvor:
Dnevnik/B92
TANJUG/JOVANA KULAŠEVIĆ/ bs
Foto: TANJUG/JOVANA KULAŠEVIĆ/ bs

Srbija je u poslednjih 13 godina izgradila više auto-puteva nego u prethodnih 67 godina.

Sa gotovo 500 kilometara novih saobraćajnica u izgradnji i završetkom ključnih projekata poput auto-puta do Požege, zemlja ulaže u sigurniju i bržu saobraćajnu mrežu.

U poslednjih trinaest godina Srbija je u velikoj meri unapredila svoju saobraćajnu infrastrukturu, s posebnim fokusom na izgradnju auto-puteva i brzih saobraćajnica. Za period od 2012. godine do danas, izgrađeno je ukupno 609 kilometara novih auto-puteva i brzih saobraćajnica, što je čak više nego što je ukupno urađeno u prethodnih 67 godina, odnosno od 1945. do 2012. godine, kada je bilo sagrađeno 596 kilometara, piše Alo.

Novootvorenim auto-putem do Požege prošlo 19.623 vozila

Trenutno se gradi oko 485 kilometara novih saobraćajnica, među kojima su ključne trase kao što su:

Auto-put Beograd – Zrenjanin i Zrenjanin – Novi Sad, koje će povezati severne delove zemlje i unaprediti transportnu povezanost.

Saobraćajnica Smajli, kao i deonica Kuzmin – Sremska Rača.

Tenderi su u pripremi za gradnju deonice od Malog Požarevca do Mladenovca.

Završava se izgradnja auto-puta Čačak – Kraljevo (Preljina – Abrani), kao i deonice Vrba – Vrnjačka Banja u dužini od 12 kilometara.

U toku je i razvoj Dunavskog koridora, gde će uskoro biti pušteno u saobraćaj dodatnih 24 do 25 kilometara puta.

Posebno je važna izgradnja auto-puta Čačak – Požega, koja će doprineti i ekološkom čišćenju Ovčarsko-kablarske klisure, kao i jačanju njenog turističkog potencijala. Ova deonica omogućava razvoj vidikovaca, restorana, kao i korišćenje prirodnih lepota poput reka, jezera i manastira u tom području.

Auto-put do Čačka, koji je decenijama bio samo obećanje, sada je produžen do Požege i time je Čačak postao značajan regionalni centar u centralno-zapadnoj Srbiji, uporediv sa Nišom na jugoistoku. Izgradnja ovih puteva je doprinela i dolasku novih investitora, poput fabrike PWO u Čačku, čime se podstiče ekonomski razvoj.

Nedavno je otvorena i poslednja deonica puta ka Požegi, između Pakovraća i Požege, u dužini od 19,5 kilometara, čime je put do Požege kompletiran i omogućava brže, sigurnije i komfornije putovanje, naročito u sezonskim periodima kada se pojačava saobraćaj ka Zlatiboru.

Ovo značajno povećanje investicija u saobraćajnu infrastrukturu rezultat je uspešnog finansijskog oporavka zemlje i planskog ulaganja u razvoj puteva, što se smatra jednim od ključnih prioriteta za dalji ekonomski i društveni napredak Srbije.

B92.net

Izvor:
Dnevnik/B92
Piše:
Pošaljite komentar