Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

KLJUČNI PROJEKAT ZA BOLJU POVEZANOST SRBIJE I BIH

RADNICI NA SVAKOM KILOMETRU AUTO-PUTA KUZMIN-SREMSKA RAČA Most na Savi najzahtevniji deo trase, pogledajte kako sve trenutno izgleda

04.09.2025. 09:10 10:58
Izvor:
Dnevnik
auto put
Foto: Dnevnik / S. Šušnjević

Na gotovo svakom kilometru, od ukupno 22, koliko ih ima deonica novog auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače, u ovom trenutku se izvode radovi.

U nekim delovima ove trase u u toku je asfaltiranje prvog sloja, negde se već postavlja završni sloj, završavaju se objekti potrebni za kasnije funkcionisanje auto-puta, a intenzivno se radi i na par petlji gde se ovaj auto-put ukršta sa lokalnim putevima. 

22 kilometra, 130 na sat

Kako je ranije najavljeno deonica auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače bi trebala da bude završena do kraja ove godine.
Još letos su na celoj deonici završeni su radovi na donjim slojevima noseće kolovozne konstrukcije, a sada je prema proceni ekipe Dnevnika koja je posetila gradilište, prvi sloj asfalta postavljen na petnaestak kilometara, a radnici turske kompanije kojima je poverena gradnja puta istovremeno rade na više lokacija na ovoj trasi. 

кузмин
Foto: Dnevnik / S. Šušnjević

U ovom trenutku asfalt se istovremeno postavlja na dva mesta, a najintenzivniji radovi su na petljama kojima će se ova deonica ukrštati sa lokalnim putevima i spojiti sa auto-putem Beograd- Zagreb. 

Svi veći objekti na auto-putu Kuzmin – Sremska Rača, među kojima je osam manjih mostova, 11 propusta, pet nadvožnjaka kao i novi most preko reke Save su završeni u najvećoj meri i uskoro se očekuje i ugradnja opreme neophodne za funkcionisanje novog auto-puta i organizovanje bezbednog saobraćaja.

8 manjih mostova, 11  propusta, 5 nadvožnjaka, 2 velike petlje

кузмин
Foto: Dnevnik / S. Šušnjević

Na nekim mestima u toku je postavljanje bankina i ograde koja će deliti auto-put, a još se radi i na novom graničnom prelazu na koji će auto-put biti usmeren.

Auto-put Kuzmin – Sremska Rača, u dužini od 22 kilometara, sa mostom dužine 1.310 metara preko reke Save, ima izuzetan geostrateški značaj jer povezuje glavne gradove Srbije i Bosne i Hercegovine, Beograd i Sarajevo, i ostvaruje vezu sa Panevropskim koridorima.

кузмин
Foto: Dnevnik / S. Šušnjević

Početak saobraćajnice je u naselju Kuzmin, koje je udaljeno oko jedan kilometar od postojeće denivelisane raskrsnice Kuzmin na auto-putu Beograd–Zagreb (E70). Nova raskrsnica Kuzmin 1 predstavlja vezu autoputa E70 i budućeg autoputa Kuzmin – Sremska Rača. U sklopu raskrsnice nalaze se dva nadvožnjaka dužine 312,7 i 274,5 metara, sa ukupnom upravnom širinom gornjeg stroja 9,9 metara. Najzahtevniji poduhvat na ovoj deonici svakako je bio novi most preko Save koji se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara. 
Završeni su radovi na mostu preko reke Bosut, nedaleko od istoimenog sela, gde je tokom izvođenja radova i tok reke bio praktično zaustavljen. Nakon završetka postavljanje konstrukcije i betoniranja, i reka ispod je ponovo potekla punim tokom, čemu su nedavno svedočili i reporteri Dnevnika na licu mesta prilikom obilaska radova. 

Granični prelaz s 12 traka

Granični prelaz će imati 12 traka za automobile i četiri trake za teretni saobraćaj. Kompleks će se prostirati na 50 hektara, na oko 500 metara pre mosta. Zbog blizine međunarodnih dalekovoda, čije izmeštanje bi bilo komplikovano, granični prelaz je dislociran u odnosu na osnovnu trasu auto-puta.
 

Uz 22 kilometra auto-puta, u izgradnji je još osam manjih mostova, 11 propusta, pet nadvožnjaka i dve velike petlje – bosutska i kuzminska, gde će biti priključenje na ovaj deo autoputa. Iz „Puteva Srbije” kažu da sama saobraćajnica kroz sremsku ravnicu nije toliko problematična, ali da izgradnja velikog broja objekata koji su vezani za novi auto-put komplikuje realizaciju projekta.

кузмин
Foto: Dnevnik / S. Šušnjević

Radove izvodi turska kompanija „Azvirt”. Završena je regulacija 41 melioracionog kanala, kao i zatvoreni sistem kišne kanalizacije. Takođe, izgrađeno je 16 od ukupno 34 separatora.

Najkompleksniji deo trase jeste most preko reke Save, koji se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali reke i čelične konstrukcije nad rekom.

Ukupna dužina leve konstrukcije mosta iznosi 1.321 metar, prilazna betonska konstrukcija na srpskoj strani duga je 540 metara. Prilazna betonska konstrukcija na bosanskoj strani iznosi 450 metara.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar