PUNOM PAROM! RADI SE U TRI SMENE, 270 RADNIKA DANONOĆNO NA GRADILIŠTU! Obišli smo Fruškogorski koridor, tunel samo što nije probijen, a evo kako će sve izgledati! Svetski! (VIDEO)
Ostalo još mesec dana do probijanja desne tunelske cevi na budućem najdužem tunelu u Srbiji. „Prolaz” kroz Frušku goru biće dugačak 3,5 kilometra, a sudeći po brzini radova koje izvodi kineska kompanija CRBC, početkom oktobra biće potpuno probijena desna tunelska cev, a meseca dana kasnije i leva.
Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. Kako „Dnevnik” saznaje, protekle nedelje probijeno je oko 6.700 metara tunela u obe tunelske cevi, a ukupna dužina koja se probija je 7.007 metara, zajedno u dve cevi. Dnevno se probija oko osam metara.
47,7 kilometara, 100 kilometara na sat
U tunelu se grade i i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara, kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija. Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela, kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT. Radi se u tri smene, angažovano je 270 radnika, a u upotrebi je 56 raznih mašina.
Osim toga, urađeno je 40 procenata nasipa od tunela do početne obilaznice oko Rume. Ta deonica dugačka je 16,5 kilometara. Iz centra Iriga se već naziru novi nadvožnjak i saobraćajnica. Bliže samom ulazu u tunel brojna mehanizacija i radnici su angažovani na izgradnji prilaznih saobraćajnica i vijaduktova kako bi se premostila fruškogorska uzvišenja i doline. Taj posao ide dosta brzo s obzirom na to da su pristupni putevi uglavnom na ravnom terenu.
U tunelu se grade i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara, kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija
Ukupna dužina Fruškogorskog koridora iznosi 47,7 kilometara. Biće to saobraćajnica za brzine do 100 kilometara na sat, imaće četiri saobraćajne trake širina po 3,5 metra i predstavljaće brzu saobraćajnicu koja treba da rastereti od teškog saobraćaja Frušku goru, Irig i delove Novog Sada, čime će se omogućiti brži i bezbedniji protok ljudi i robe. Fruškogorski koridor će povezati postojeći auto-put Beograd–Subotica, novoizgrađeni auto-put Ruma–Šabac, kao i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica i budući auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad.
Planirano je ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice.. Na trasi će se nalaziti 46 mostova i 10 nadvožnjaka. Svakako, najveći most će biti na Dunavu između Kaća i Petrovaradina koji će izlaziti kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinui biće dug oko 1,7 kilometara.
Za tunel Širine završeni su radovi na uklanjanju objekata, izgrađeno je oko 99 odsto nasipa, a za deo Žeželjeva osa oko 62 odsto nasipa. U toku su radovi na izgradnji mostova, potpornih konstrukcija i konzolnih zidova. Izvedeno je 47 odsto radova na donjem stroju trase. Izvedeno je 10 odsto radova na glavnoj saobraćajnici i 41 odsto na servisnim saobraćajnicama na donjem stroju. Kada je u pitanju most preko Dunava - u potpunosti je izgrađena severna prilazna, južna prilazna konstrukcija 89 odsto i glavni most (74 odsto). Završeni su radovi na nasipu na donjem stroju 100 odsto, izvode se radovi na drenaži( 95 odsto) i gornjem stroju (31 odsto).
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT
Most će omogućiti vezu auto-puteva Subotica – Novi Sad – Beograd i Novi Sad – Zrenjanin–Beograd sa Fruškogorskim koridorom, odnosno Rumom. Na petlji Ruma biće povezan sa autoputem E-70 Beograd–Zagreb i auto-putem Ruma–Šabac i dalje brzom saobraćajnicom ka Loznici. Ovaj most je projektovan kao ekstrados most sa kosim zategama, sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka i sa dvostrukim kratkim pilonima zakošenim ka spolja i visokim 25 metara. Rasponi glavnog mosta dugi su 134, 235 i 134 metra.