Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novi Portal eUprava dostupan građanima Srbije

03.02.2020. 14:46 14:47
Piše:
Foto: screenshot

BEOGRAD: Nakon skoro 11 godina gradanima Srbije dostupan je novi Portal eUprava.





Portal ima novi dizajn i funkcionalnosti, njegov sadržaj je prilagoden mobilnim i tablet uređajima, a nalazi se na adresi euprava.gov.rs.



"Prvi put u Srbiji u sistemu elektronske uprave je uvedena elektronska identifikacija uz korišćenje mobilnog telefona tj. dvofaktorska autentikacija koja će omogućiti da u narednom periodu sve usluge elektronske uprave budu dostupne na mobilnom telefonu", izjavio je Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.



Deo novog sistema je, navodi se u saopštenju, i nacionalni Portal za elektronsku identifikaciju gradana i privrede.



Vrlo brzo očekujemo povezivanje drugih državnih portala (LPA, APR, ePorezi, CROSO) sa novim sistemom elektronske identifikacije i tako će se konacno prevazići problem koji su korisnici imali sa razlicitim operativnim sistemima i instalacijom čitaca kvalifikovanih elektronskih sertifikata, rekao je Jovanović.



Dodao je da će do kraja februara izdavanje naloga dvofaktorske autentikacije biti dostupno i na razlicitim šalterima u Srbiji.



Na novom Portalu eUprava gradani po prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 razlicitih registara u nadležnosti Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (maticne knjige rodenih i vencanih), Ministarstva unutrašnjih poslova (podaci iz licne karte, pasoša, prebivalište, državljanstvo, boravište, vozacke dozvole, registracija vozila, oružje u legalnom posedu), Centralnog registra socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje (trenutna evidencija i istorija evidencije), Republickog geodetskog zavoda i PIO fonda.



To znači da će građani imati na jednom mestu transparentan uvid u sve svoje podatke.



Sledeći korak je da se građanima omogući uvid u lične podatke u registrima lokalne poreske administracije i Poreske uprave Republike Srbije.



Nova funkcionalnost pristupa podacima će pomoći daljem razvoju eUprave u Srbiji jer ce građani biti u prilici da lako provere tačnost svojih podataka i po potrebi obrate nadležnoj instituciji kako bi se ti podaci ispravili, dodaje se u saopštenju.



Jovanović je rekao da su informacije i usluge na novom Portalu organizovane prema životnim dogadajima, u ovom trenutku to je osam oblasti – porodični život, vrtić, osnovno obrazovanje, srednje obrazovanje, studiranje, traženje posla, kupovina nepokretnosti, kao i pokretanje biznisa.



„Ove oblasti sadrže odgovore na 300 pitanja koja smo prikupili iz anketa koje su gradani popunjavali, jer nam je od velikog znacaja bilo da identifikujemo realne životne probleme gradana. Želeli smo da znamo šta je ono što ih najviše interesuje kada se nadu u odredenoj životnoj situaciji. Na pisanju odgovora zajedno su radili timovi iz razlicitih državnih institucija i trudili su se da odgovore koncipiraju tako da budu kratki i razumljivi svim našim gradanima“, izjavio je Jovanovic.



On je zahvalio celom timu Kancelarije za IT i eUpravu koji je ucestvovao u razvoju novog sistema eUprave i elektronske identifikacije.



Više od 980.000 vec postojećih korisnika eUprave mogu bez ikakvih problema da koriste novi sistem eUprave sa svojim starim korisnickim imenom i lozinkom.

Piše:
Pošaljite komentar