Нови Портал еУправа доступан грађанима Србије

БЕОГРАД: Након скоро 11 година граданима Србије доступан је нови Портал еУправа.
1
Фото: screenshot

Портал има нови дизајн и функционалности, његов садржај је прилагоден мобилним и таблет уређајима, а налази се на адреси еуправа.гов.рс.

"Први пут у Србији у систему електронске управе је уведена електронска идентификација уз коришћење мобилног телефона тј. двофакторска аутентикација која ће омогућити да у наредном периоду све услуге електронске управе буду доступне на мобилном телефону", изјавио је Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

Део новог система је, наводи се у саопштењу, и национални Портал за електронску идентификацију градана и привреде.

Врло брзо очекујемо повезивање других државних портала (ЛПА, АПР, еПорези, ЦРОСО) са новим системом електронске идентификације и тако ће се конацно превазићи проблем који су корисници имали са разлицитим оперативним системима и инсталацијом читаца квалификованих електронских сертификата, рекао је Јовановић.

Додао је да ће до краја фебруара издавање налога двофакторске аутентикације бити доступно и на разлицитим шалтерима у Србији.

На новом Порталу еУправа градани по први пут могу да виде своје податке из 15 разлицитих регистара у надлежности Министарства државне управе и локалне самоуправе (матицне књиге родених и венцаних), Министарства унутрашњих послова (подаци из лицне карте, пасоша, пребивалиште, држављанство, боравиште, возацке дозволе, регистрација возила, оружје у легалном поседу), Централног регистра социјалног осигурања, Националне службе за запошљавање (тренутна евиденција и историја евиденције), Републицког геодетског завода и ПИО фонда.

То значи да ће грађани имати на једном месту транспарентан увид у све своје податке.

Следећи корак је да се грађанима омогући увид у личне податке у регистрима локалне пореске администрације и Пореске управе Републике Србије.

Нова функционалност приступа подацима ће помоћи даљем развоју еУправе у Србији јер це грађани бити у прилици да лако провере тачност својих података и по потреби обрате надлежној институцији како би се ти подаци исправили, додаје се у саопштењу.

Јовановић је рекао да су информације и услуге на новом Порталу организоване према животним догадајима, у овом тренутку то је осам области – породични живот, вртић, основно образовање, средње образовање, студирање, тражење посла, куповина непокретности, као и покретање бизниса.

„Ове области садрже одговоре на 300 питања која смо прикупили из анкета које су градани попуњавали, јер нам је од великог знацаја било да идентификујемо реалне животне проблеме градана. Желели смо да знамо шта је оно што их највише интересује када се наду у одреденој животној ситуацији. На писању одговора заједно су радили тимови из разлицитих државних институција и трудили су се да одговоре конципирају тако да буду кратки и разумљиви свим нашим граданима“, изјавио је Јовановиц.

Он је захвалио целом тиму Канцеларије за ИТ и еУправу који је уцествовао у развоју новог система еУправе и електронске идентификације.

Више од 980.000 вец постојећих корисника еУправе могу без икаквих проблема да користе нови систем еУправе са својим старим корисницким именом и лозинком.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести