Svaki deseti – korisnik socijalne pomoći
iz njihovog svakodnevnog života. Građani se ombudsmanu obraćaju u uverenju da je ombudsman poslednja, pa čak i jedina instanca od koje će dobiti pomoć, ili savet – saopštava pokrajinski zaštitnik građana povodom 20. februara - Svetskog dana socijalne pravde.
U svakodnevnom životu ova pitanja odnose se na teškoće s kojima se građani susreću prilikom ostvarivanja prava na zadovoljenje osnovnih potreba, onih kojima se meri kvalitet života. Mogućnost ostvarivanja prava na zdravstvenu i socijalnu zaštitu, obrazovanje, zaradu po osnovu zaposlenja i humani uslovi rada, samo su neka od osnovnih prava čije je ostvarivanje, osim što je zajemčeno Ustavom, međunarodnim i domaćim pravnim aktima, utvrđeno i opšteprihvaćenim civilizacijskim merilima ljudskog dostojanstva.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistku, u centrima za socijalni rad u Republici Srbiji 2015. bilo je registrovano gotovo 700.000 korisnika, što čini oko 10 odsto ukupnog stanovništva. Broj stanovnika u stanju socijalne potrebe, međutim, poput pravno nevidljivih lica, stanovnika nelegalizovanih naselja, osoba koje žive ili rade na ulici, a koji nisu registrovani kao korisnici sistema socijalne zaštite, za sada se može jedino pretpostaviti.
Ombudsman podseća da su nadležni republički i pokrajinski organi krajem prošle godine najavili su da će 2017. godina biti posvećena socijalnoj zaštiti. U okviru aktivnosti koje pokrajinski zaštitnik građana - ombudsman sprovodi u oblasti obrazovanja o ljudskim pravima i pitanjima od značaja za njihovo ostvarivanje i promovisanje, aktivnosti ove institucije će u 2017. godini biti usmerene ka socijalnim pravima.
Sa naročitom pažnjom biće praćeno funkcionisanje mehanizama za ostvarivanja prava u oblasti socijalne zaštite i drugih oblika socijalne sigurnosti kao preduslova za ostvarivanje načela socijalne pravde – poručuje pokrajinski zaštitnik građana – ombudsman.
B. O.