Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

OTKRIVAMO TRIKOVE UGOSTITELJA Evo kako vas restorani navode DA POTROŠITE VIŠE NOVCA

24.05.2025. 19:14 19:30
Piše:
Izvor:
Dnevnik
restoran
Foto: Pixabay

Srbija je poznata kao jedna od najprivlačnijih turističkih destinacija u regionu, upravo zbog bogate gastronomske ponude, tople atmosfere i živopisnog noćnog života.

Mesta poput beogradske Skadarlije postala su simbol dobrog provoda, tradicije i vrhunske hrane. Međutim, iza šarma i ukusnih jela kriju se i neki provereni psihološki trikovi koje restorani koriste da bi vas podstakli da potrošite više nego što ste planirali.

Ukoliko znate šta da očekujete, lakše ćete zadržati kontrolu nad računom:

1. Cene bez oznake valute
Na meniju često nećete videti simbol dinara ili evra. Ovo nije greška – izostavljanje simbola valute smanjuje svest o trošku i čini cenu psihološki prihvatljivijom.

2. Dugački i primamljivi opisi jela
„Jagnjetina dugo pečena u ruzmarinu sa krompirom iz podsava“ zvuči mnogo primamljivije od jednostavnog „pečena jagnjetina“. Detaljni opisi podižu vrednost u očima gosta i podstiču na naručivanje.

3. Porcije u različitim veličinama
Kada se nude „mini“, „standardne“ i „velike“ porcije, većina gostiju će izabrati srednju, misleći da je najbolja u odnosu na cenu. Međutim, upravo ta porcija često ima najveću maržu.

restoran
Foto: Pixabay

4. Najskuplja jela – na najvidljivijem mestu
Restorani strateški postavljaju najprofitabilnija jela u gornjem desnom uglu menija ili u sredinu strane – tamo gde gosti najčešće prvo pogledaju.

5. Klasična muzika i ambijentalno osvetljenje
Uticaj muzike i osvetljenja nije zanemariv. Klasična muzika i prigušeno svetlo stvaraju utisak luksuza i podstiču goste da se duže zadrže i naruče više.

6. „Posebna ponuda“
Jela označena kao „današnja preporuka“ ili „posebna ponuda“ često sadrže sastojke kojima se bliži rok trajanja. To nije nužno loše, ali ako insistirate na sveže pripremljenom, možda nije prvi izbor za vas.

7. Ljubazno osoblje
Uslužni i nasmejani konobari ne samo što utiču na prijatniju atmosferu, već i na veći račun. Gosti će češće poručiti još nešto – uz osmeh i dobru preporuku.

 

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar