ОТКРИВАМО ТРИКОВЕ УГОСТИТЕЉА Ево како вас ресторани наводе ДА ПОТРОШИТЕ ВИШЕ НОВЦА
Србија је позната као једна од најпривлачнијих туристичких дестинација у региону, управо због богате гастрономске понуде, топле атмосфере и живописног ноћног живота.
Места попут београдске Скадарлије постала су симбол доброг провода, традиције и врхунске хране. Међутим, иза шарма и укусних јела крију се и неки проверени психолошки трикови које ресторани користе да би вас подстакли да потрошите више него што сте планирали.
Уколико знате шта да очекујете, лакше ћете задржати контролу над рачуном:
1. Цене без ознаке валуте
На менију често нећете видети симбол динара или евра. Ово није грешка – изостављање симбола валуте смањује свест о трошку и чини цену психолошки прихватљивијом.
2. Дугачки и примамљиви описи јела
„Јагњетина дуго печена у рузмарину са кромпиром из подсава“ звучи много примамљивије од једноставног „печена јагњетина“. Детаљни описи подижу вредност у очима госта и подстичу на наручивање.
3. Порције у различитим величинама
Када се нуде „мини“, „стандардне“ и „велике“ порције, већина гостију ће изабрати средњу, мислећи да је најбоља у односу на цену. Међутим, управо та порција често има највећу маржу.
4. Најскупља јела – на највидљивијем месту
Ресторани стратешки постављају најпрофитабилнија јела у горњем десном углу менија или у средину стране – тамо где гости најчешће прво погледају.
5. Класична музика и амбијентално осветљење
Утицај музике и осветљења није занемарив. Класична музика и пригушено светло стварају утисак луксуза и подстичу госте да се дуже задрже и наруче више.
6. „Посебна понуда“
Јела означена као „данашња препорука“ или „посебна понуда“ често садрже састојке којима се ближи рок трајања. То није нужно лоше, али ако инсистирате на свеже припремљеном, можда није први избор за вас.
7. Љубазно особље
Услужни и насмејани конобари не само што утичу на пријатнију атмосферу, већ и на већи рачун. Гости ће чешће поручити још нешто – уз осмех и добру препоруку.