DIZNI PLATIO MILIONE ZBOG KRŠENJA ZAKONA O PRIVATNOSTI DECE Evo šta je sporno
Kompanija Volt Dizni saopštila je danas da je pristala da plati 10 miliona dolara kako bi rešila tužbu u vezi sa privatnošću dece, koju je podnela američka Savezna trgovinska komisija (FTC).
Tužba se odnosi na video sadržaj koji je Dizni postavio na Jutjub, uglavnom tokom pandemije korona virusa, prenosi portal Aksios.
Ovo je prvi poznat slučaj u kojem je pružalac sadržaja na Jutjubu postigao nagodbu sa FTC-om zbog kršenja privatnosti dece, nakon što je agencija postigla sporazum sa Jutjubom i njegovim vlasnikom Guglom 2019. godine.
FTC je optužila Dizni da nije označio određene video snimke na Jutjubu kao sadržaj koji je namenjen deci kada ih je postavio na platformu čime je omogućeno da se ti video snimci obuhvate onlajn reklamama, što FTC smatra problematičnim.
U okviru nagodbe, Dizni je priznao da je došlo do administrativne greške prilikom označavanja videa koje je postavio na Jutjub, uglavnom tokom pandemije.
Ovi video snimci nisu pravilno kategorizovani, zbog čega je, prema tvrdnjama FTC-a, došlo do kršenja Zakona o zaštiti privatnosti dece na internetu (COPPA) iz 1998. godine.
Zakon zahteva da kompanije obaveste korisnike kada prikupljaju podatke o sadržaju usmerenom ka deci i da dobiju saglasnost roditelja za takvo praćenje podataka.
U ovom slučaju, tvrdi FTC, podaci dece koja su gledala ove video snimke prikupljeni su bez saglasnosti roditelja.
"Podrška dobrobiti i sigurnosti dece i porodica je u srcu svega što radimo", izjavio je portparol Diznija i dodao da se nagodba ne odnosi na Diznijeve digitalne platforme već samo na sadržaje na Jutjubu.
Dizni se takođe obavezao da će nastaviti ulaganja u alate koji će pomoći u usklađivanju sa zakonima o privatnosti dece.