Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

KUPOVINA AUTOMOBILA BEZ GREŠKE Saveti kako da ne budete prevareni u salonu

05.06.2025. 09:10 09:18
Piše:
Izvor:
Espreso/Jutarnji.hr)
ауто
Foto: Pexels

Kupovina automobila, bilo da se obavlja svakih nekoliko godina ili jednom u životu, predstavlja ozbiljnu odluku.

Međutim, često se događa da se kupac nađe u neravnopravnoj poziciji u odnosu na prodavca. Dok prosečan kupac ne prati svakodnevno razvoj automobilske industrije, prodavac koristi svoje iskustvo i znanje da predstavi ponudu u najboljem mogućem svetlu, često u svoju korist.

Jedan od prvih trikova na koje kupac može naići jeste ponuda da zameni svoje staro vozilo za popust na novo. Na prvi pogled, ovo deluje kao odlična pogodnost, naročito ako se nudi dodatni popust na novi model.

 Ali u praksi, takve „zamene“ uglavnom više koriste prodavcu nego kupcu. Vrlo retko se dobija realna tržišna cena za polovno vozilo. Zato je važno da se informišete o tačnoj vrednosti svog automobila pre nego što posetite salon. U pregovorima, preporučuje se da samouvereno tražite više kako biste ostavili prostor za cenkanje.

ауто
Foto: pixabay

Jedan od čestih marketinških trikova jeste stvaranje osećaja hitnosti:
– Ovo je poslednji komad na lageru po ovoj ceni, brzo se odlučite!
Takve izjave imaju za cilj da vas požure i smanje vašu sposobnost racionalnog odlučivanja. Važno je ostati pribran i uporediti više ponuda. Ako osetite pritisak, ne oklevajte da prekinete razgovor ili čak napustite salon, uvek postoji druga prilika i drugi prodavci.

Dileri često koriste reklame s izuzetno niskim cenama da privuku kupce. Međutim, kad dođete u salon, otkrijete da se ta cena odnosi samo na osnovni model, bez dodatne opreme. 

Model prikazan na reklami je, naravno, bogato opremljen, što značajno podiže cenu. Kupci koji su već „uložili“ svoje vreme često pristanu na kompromise koje kasnije mogu zažaliti. Dodatni paketi opreme lako mogu da premaše planirani budžet, a neretko uključuju stvari koje kupac neće koristiti.

Zato je preporučljivo da unapred, iz udobnosti svog doma, konfigurišete automobil putem zvaničnog sajta proizvođača. Kada već znate tačno šta želite, manja je verovatnoća da ćete biti prevareni ili naterani da uzmete nešto nepotrebno.

ауто
Foto: Pexels

Još jedan savet, ako planirate kupovinu novog vozila, odaberite kraj meseca, kvartala ili godine za posetu salonu. U tim periodima prodavci su pod dodatnim pritiskom da ostvare ciljeve prodaje, pa su spremniji na ustupke, popuste i povoljnije uslove. Tada često nude automobile koji nisu ispunili prodajna očekivanja ili modele koji uskoro izlaze iz proizvodnje.

Na kraju, najjače oružje koje kupac može imati je znanje. Informišite se što detaljnije o automobilu koji vas zanima i podelite te informacije s prodavcem. Kada primeti da ste dobro pripremljeni, manje je verovatno da će pokušati da vam „proda priču“. Samopouzdanje i dobra priprema su ključ za uspešnu kupovinu, bez gorkog ukusa kasnijeg kajanja.
 

Izvor:
Espreso/Jutarnji.hr)
Piše:
Pošaljite komentar