КУПОВИНА АУТОМОБИЛА БЕЗ ГРЕШКЕ Савети како да не будете преварени у салону
Куповина аутомобила, било да се обавља сваких неколико година или једном у животу, представља озбиљну одлуку.
Међутим, често се догађа да се купац нађе у неравноправној позицији у односу на продавца. Док просечан купац не прати свакодневно развој аутомобилске индустрије, продавац користи своје искуство и знање да представи понуду у најбољем могућем светлу, често у своју корист.
Један од првих трикова на које купац може наићи јесте понуда да замени своје старо возило за попуст на ново. На први поглед, ово делује као одлична погодност, нарочито ако се нуди додатни попуст на нови модел.
Али у пракси, такве „замене“ углавном више користе продавцу него купцу. Врло ретко се добија реална тржишна цена за половно возило. Зато је важно да се информишете о тачној вредности свог аутомобила пре него што посетите салон. У преговорима, препоручује се да самоуверено тражите више како бисте оставили простор за ценкање.
Један од честих маркетиншких трикова јесте стварање осећаја хитности:
– Ово је последњи комад на лагеру по овој цени, брзо се одлучите!
Такве изјаве имају за циљ да вас пожуре и смање вашу способност рационалног одлучивања. Важно је остати прибран и упоредити више понуда. Ако осетите притисак, не оклевајте да прекинете разговор или чак напустите салон, увек постоји друга прилика и други продавци.
Дилери често користе рекламе с изузетно ниским ценама да привуку купце. Међутим, кад дођете у салон, откријете да се та цена односи само на основни модел, без додатне опреме.
Модел приказан на реклами је, наравно, богато опремљен, што значајно подиже цену. Купци који су већ „уложили“ своје време често пристану на компромисе које касније могу зажалити. Додатни пакети опреме лако могу да премаше планирани буџет, а неретко укључују ствари које купац неће користити.
Зато је препоручљиво да унапред, из удобности свог дома, конфигуришете аутомобил путем званичног сајта произвођача. Када већ знате тачно шта желите, мања је вероватноћа да ћете бити преварени или натерани да узмете нешто непотребно.
Још један савет, ако планирате куповину новог возила, одаберите крај месеца, квартала или године за посету салону. У тим периодима продавци су под додатним притиском да остваре циљеве продаје, па су спремнији на уступке, попусте и повољније услове. Тада често нуде аутомобиле који нису испунили продајна очекивања или моделе који ускоро излазе из производње.
На крају, најјаче оружје које купац може имати је знање. Информишите се што детаљније о аутомобилу који вас занима и поделите те информације с продавцем. Када примети да сте добро припремљени, мање је вероватно да ће покушати да вам „прода причу“. Самопоуздање и добра припрема су кључ за успешну куповину, без горког укуса каснијег кајања.