U Gradskoj upravi Subotice: Usluga e-građanin svima dostupna
SUBOTICA: Na šalteru broj osam uslužnog centra Gradske uprave svim zainteresovanim Subotičanima biće omogućeno da otvore svoje naloge za elektronsku upravu i time postanu egrađani.
Otvaranju šaltera za registrovanje naloga na Portalu za elektronsku identifikaciju prisustvovali su u sredu gradonačelnik Subotice Stevan Bakić, direktorom vladine Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu dr Mihailo Jovanović, načelnik Gradske uprave Marija Ušumović Davčik, direktorka NALED-a Violeta Jovanović.
Subotica je drugi grad u Srbiji koji ima šalter za otvaranje elektronskog naloga eGrađanin, što će omogućiti Subotičanima da se upoznaju sa ovom uslugom, preko koje će moći da pristupe mnogim uslugama državnih i lokalnih organa i ustanova.
- Grad Subotica aktivno radi na tome da značajan broj usluga koje pruža lokalna samouprava, a u toku sledeće i sve usluge, budu dostupne na portalu „e-Uprava“. To znači da će svi koji budu imali nalog eGrađanin moći da pokreću upravne postupke, da ostvaruju prava ili ispunjavaju obaveze pred Gradskom upravom preko elektronske uprave- rekao je tom prolikom gradonačelnik Bakić.
Ovo je jedan od 140 šaltera koji će se otvarati širom Srbije, da bi građani imali stručnu pomoć da počnu sa korišćenjem usluga e-uprave koja im štedi vreme i novac, a omogućava i smanjenje gužvi, što je posebno značajno u uslovima pandemije. Šalteri se otvaraju u okviru projekta za unapređenje e-dostave koji vladina Kancelarija za I.T. sprovodi preko NALED-a, uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj. Prema podacima Svetskog ekonomskog foruma, Srbija je od 2017. godine do danas uštedela oko 900.000 tona papira i sačuvala 18.000 stabala drveća, uvođenjem „e-uprave“.
- NALED je posebno ponosan na svoje učešće u kreiranju i uvođenju sistema poput „e-dozvola“, „e-inspektor“ i „e-katastar“ – rekla je Violeta Jovanović, dodavši da će u narednom periodu njena organizacija raditi na servisima e-agrar, e-prostor i e-zdravstvo.
Direktor Vladine kancelarije dr Mihailo Jovanović, istakao je da je e-uprava najbolji način da se transformiše javna uprava u servis građana, koji će biti efikasan i transparentan. Rezultate digitalizacije javne uprave najbolje pokazuje podatak da se skoro dva miliona građana na taj način prijavilo za vakcinaciju protiv virusa korona i da pet od šest roditelja prijavljuje decu za upis u srednju školu putem elektronskog sistema koji je pušten u rad pre samo dve nedelje. Značajan aspekt „e-uprave“ je i elektronsko sanduče, preko kojeg država sve intenzivnije elektronski komunicira sa građanima.
M. Sć