У Градској управи Суботице: Услуга е-грађанин свима доступна

СУБОТИЦА: На шалтеру број осам услужног центра Градске управе  свим заинтересованим Суботичанима биће омогућено да отворе своје налоге за електронску управу и тиме постану еграђани.
Град Суботица
Фото: Град Суботица

Отварању шалтера за регистровање налога на Порталу за електронску идентификацију присуствовали су у среду градоначелник Суботице Стеван Бакић, директором владине Канцеларије за информационе технологије и електронску управу др Михаило Јовановић, начелник Градске управе Марија Ушумовић Давчик, директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић.

Суботица је други град у Србији који има шалтер за отварање електронског налога еГрађанин, што ће омогућити Суботичанима да се упознају са овом услугом, преко које ће моћи да приступе многим услугама државних и локалних органа и установа.

- Град Суботица активно ради на томе да значајан број услуга које пружа локална самоуправа, а у току следеће и све услуге, буду доступне на порталу „е-Управа“. То значи да ће сви који буду имали налог еГрађанин моћи да покрећу управне поступке, да остварују права или испуњавају обавезе пред Градском управом преко електронске управе- рекао је том проликом градоначелник Бакић.

Ово је један од 140 шалтера који ће се отварати широм Србије, да би грађани имали стручну помоћ да почну са коришћењем услуга е-управе која им штеди време и новац, а омогућава и смањење гужви, што је посебно значајно у условима пандемије. Шалтери се отварају у оквиру пројекта за унапређење е-доставе који владина Канцеларија за И.Т. спроводи преко НАЛЕД-а, уз подршку Европске банке за обнову и развој. Према подацима Светског економског форума, Србија је од 2017. године до данас уштедела око 900.000 тона папира и сачувала 18.000 стабала дрвећа, увођењем „е-управе“.

- НАЛЕД је посебно поносан на своје учешће у креирању и увођењу система попут „е-дозвола“, „е-инспектор“ и „е-катастар“ – рекла је Виолета Јовановић, додавши да ће у наредном периоду њена организација радити на сервисима е-аграр, е-простор и е-здравство.

Директор Владине канцеларије др Михаило Јовановић, истакао је да је е-управа најбољи начин да се трансформише јавна управа у сервис грађана, који ће бити ефикасан и транспарентан.  Резултате дигитализације јавне управе најбоље показује податак да се скоро два милиона грађана на тај начин пријавило за вакцинацију против вируса корона и да пет од шест родитеља пријављује децу за упис у средњу школу путем електронског система који је пуштен у рад пре само две недеље. Значајан аспект „е-управе“ је и електронско сандуче, преко којег држава све интензивније електронски комуницира са грађанима.

М. Сћ

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести