BEOGRADSKI RAKIJA FEST: Učesnici hoće SVETSKI DAN ŠLJIVOVICE
BEOGRAD: U Beogradu je danas održan 18. Beogradski rakija fest, koji je okupio više od 30 destilerija i proizvođača opreme za proizvodnju rakije, a kako su naveli iz Privredne komore Srbije, koja je organizator manifestacije, tom prilikom je upućena inicijativa za proglašenje "Svetskog dana šljivovice".
Savetnik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Veljko Jovanović izjavio je da je na sednici grupacije proizvođača rakije i alkoholnih pića, održanoj tokom festivala, potekla inicijativa brendiranja šljivovice i rakije kao nacionalnog i regionalnog brenda.
Jovanović je za Tanjug kazao da su se tokom sastanka razmatrali pojedini datumi u decembru, koji bi bili proglašeni za "Svetski dan šljivovice" i ocenio je da su velike šanse za njegovo proglašenje.
On je podsetio da su na listu svetske nematerijalne baštine UNESCO upisane šljivovica, odnosno tehnologija proizvodnje i znanja i istakao da je Balkan region odakle bi trebalo da krene brendiranje rakije na tržištima gde to piće još nije prepoznato.
"Tih tržišta je mnogo. Šanse su ogromne, ali negde smo se rukovodili iskustvima, kao što je kod Irskog viskija, koji je u jednom trenutku gotovo bio nestao sa tržišta, a onda pobedio maltene škotski viski kada je reč o popularnosti", rekao je Jovanović.
U Srbiji registrovano više od 1.000 proizvođača rakije
Dodao je i da je u Srbiji registrovano više od 1.000 proizvođača rakije, čiji broj, prema njegovim rečima, raste i naglasio da je bitna razmena znanja između destilerija.
"Bitno je da se razmenjuje znanje, da se povećava broj distilerija, koje po ozbiljnoj tehnologiji, kroz kvalitetne procese proizvode piće. PKS im pomaže i pomaže onima koji su trenutno na nivou hobista, koji žele da se registruju sa nekim znanjem, konsaltingom. Tkaođe, njima i pomažu ove inicijative, kao što je Beogradski rakija fest, koje su baza, gde se svi sreću, i odakle kreće glas da se širi o rakiji kao nacionalnom i regionalnom brendu", naveo je Jovanović.
Direktorka PKS za region Užice Ana Lapčević kazala je da je Beogradski festival rakije prepoznat kao jedan od najcenjenijih manifestacija i dodala je da je tokom festivala održano ocenjivanje različitih uzoraka rakije nabavljenih u prometu, a koji je važan segment manifestacije.
"To su rakije iz polica prodavnica, iz šankova u ugostiteljskim objektima i to je ono što zaista daje jednu pravu sliku o tome šta pijemo. Na ocenjivanju je ovaj put bilo nešto preko 40 uzoraka i zaista su svi bili sjajni. Komisija čiji sam i ja član, bila je zadovoljna, kvalitet je bio izvanredan, opet imajući u vidu poreklo uzoraka. Danas je sa nama i dvadesetak izlagača, to su uvek destilerije koje žele da ostave kontinuitet svog prisustva na tržištu, ali uvek ima i određen broj onih malih i novih koji se tek firmišu što posebno daje draž festivalu", rekla je Lapčević.
Svetska tržišta ne znaju za rakiju
Na pitanje o organizaciji međunarodnog festivala alkoholnih pića, istakla je da je jako bitno da se organizuje manifestacija takvog karaktera, gde bi se srpske voćne rakije ocenjivale u isto vreme sa proizvodima iz kategorije jakih alkoholnih pića iz Evrope i sveta.
"Pokazalo se da tržišta koja mi želimo da osvojimo i ne poznaju baš taj naš proizvod. Potrebno je predstaviti ga kako kupcima, distributerima, ali i u isto vreme je potrebno organizovati takmičenja i manifestacije na kojima će rame uz rame biti naše rakije sa drugim jakim alkoholnim pićima. Na taj način će kupci moći da uvide razliku, da vide koliko je ovo kvalitetan proizvod i to naravno će uticati i na bolju prodaju i bolju našu zastupljenost na svetskim tržištima", zaključila je ona.