БЕОГРАДСКИ РАКИЈА ФЕСТ: Учесници хоће СВЕТСКИ ДАН ШЉИВОВИЦЕ
БЕОГРАД: У Београду је данас одржан 18. Београдски ракија фест, који је окупио више од 30 дестилерија и произвођача опреме за производњу ракије, а како су навели из Привредне коморе Србије, која је организатор манифестације, том приликом је упућена иницијатива за проглашење "Светског дана шљивовице".
Саветник председника Привредне коморе Србије (ПКС) Вељко Јовановић изјавио је да је на седници групације произвођача ракије и алкохолних пића, одржаној током фестивала, потекла иницијатива брендирања шљивовице и ракије као националног и регионалног бренда.
Јовановић је за Танјуг казао да су се током састанка разматрали поједини датуми у децембру, који би били проглашени за "Светски дан шљивовице" и оценио је да су велике шансе за његово проглашење.
Он је подсетио да су на листу светске нематеријалне баштине УНЕСЦО уписане шљивовица, односно технологија производње и знања и истакао да је Балкан регион одакле би требало да крене брендирање ракије на тржиштима где то пиће још није препознато.
"Тих тржишта је много. Шансе су огромне, али негде смо се руководили искуствима, као што је код Ирског вискија, који је у једном тренутку готово био нестао са тржишта, а онда победио малтене шкотски виски када је реч о популарности", рекао је Јовановић.
У Србији регистровано више од 1.000 произвођача ракије
Додао је и да је у Србији регистровано више од 1.000 произвођача ракије, чији број, према његовим речима, расте и нагласио да је битна размена знања између дестилерија.
"Битно је да се размењује знање, да се повећава број дистилерија, које по озбиљној технологији, кроз квалитетне процесе производе пиће. ПКС им помаже и помаже онима који су тренутно на нивоу хобиста, који желе да се региструју са неким знањем, консалтингом. Ткаође, њима и помажу ове иницијативе, као што је Београдски ракија фест, које су база, где се сви срећу, и одакле креће глас да се шири о ракији као националном и регионалном бренду", навео је Јовановић.
Директорка ПКС за регион Ужице Ана Лапчевић казала је да је Београдски фестивал ракије препознат као један од најцењенијих манифестација и додала је да је током фестивала одржано оцењивање различитих узорака ракије набављених у промету, а који је важан сегмент манифестације.
"То су ракије из полица продавница, из шанкова у угоститељским објектима и то је оно што заиста даје једну праву слику о томе шта пијемо. На оцењивању је овај пут било нешто преко 40 узорака и заиста су сви били сјајни. Комисија чији сам и ја члан, била је задовољна, квалитет је био изванредан, опет имајући у виду порекло узорака. Данас је са нама и двадесетак излагача, то су увек дестилерије које желе да оставе континуитет свог присуства на тржишту, али увек има и одређен број оних малих и нових који се тек фирмишу што посебно даје драж фестивалу", рекла је Лапчевић.
Светска тржишта не знају за ракију
На питање о организацији међународног фестивала алкохолних пића, истакла је да је јако битно да се организује манифестација таквог карактера, где би се српске воћне ракије оцењивале у исто време са производима из категорије јаких алкохолних пића из Европе и света.
"Показало се да тржишта која ми желимо да освојимо и не познају баш тај наш производ. Потребно је представити га како купцима, дистрибутерима, али и у исто време је потребно организовати такмичења и манифестације на којима ће раме уз раме бити наше ракије са другим јаким алкохолним пићима. На тај начин ће купци моћи да увиде разлику, да виде колико је ово квалитетан производ и то наравно ће утицати и на бољу продају и бољу нашу заступљеност на светским тржиштима", закључила је она.