Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DNEVNIK NA LICU MESTA

NA GRADILIŠTU ČETVRTOG NOVOSADSKOG MOSTA Dug oko 2,6 kilometara, a glavna konstrukcija iznad reke 880 metara MOST KOJI SE ČEKA VIŠE OD POLA VEKA

17.05.2025. 08:44 12:45
Izvor:
Dnevnik
мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Radnici kineske kompanije CRBC zaokružili su gradilište četvrtog novosadskog mosta preko Dunava, u šta su se uverili ovih dana reporteri „Dnevnika”.

Tri čelična mosta, ukupne dužine 838 metara, premostila su Šodroš između Ribarskog ostrva i špica Kameničke ade i duboko ušla nad vodno ogledalo Dunava. Kako je ovo tehnologija koju CRBC koristi i kod gradnje mosta preko Dunava na trasi Fruškogorskog koridora, između Petrovaradina i Kaća, može se zaključiti da će sledeći korak biti i „zabijanje prvog ašova” za temelje prvih stubova, a potom i pobijanje brojnih šipova. 

Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine, sa 11 kosih zatega u parovima
 

мост
Foto: Dnevnik / F

Prema dostupnim podacima, radovi bi, s novosadske strane, trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt koji će odatle voditi preko nasipa do spoja s mostom koji se završava na budućoj kružnoj raskrsnici sa Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici, gde se još ukrštaju i obilaznica oko Sremske Kamenice, kako buduća veza sa Fruškogorskim koridorom, te put ka Beočinu.

Izgradnju novog mosta u Novom Sadu finansira država sa 175,5 miliona evra. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,6 kilometara, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.

Sa prilaznim vijaduktom most će biti dug oko 2,6 kilometara, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara

мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj.

Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskom mostu intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice. Projektant i izvođač radova je kineska kompanija CRBC, dok je nominalni investitor JP „Koridori Srbije”. 

Most će imati dve kolovozne trake, sa po dve saobraćajne, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze 
 

мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Inače, interesantno je to da projekat za povezivanje dveju obala u urbanističkim planovima grada postoji još od šezdesetih godina prošlog veka. Nije rađen ranije iz prostog razloga što je na nije bilo bulevara Evropa i na tom mestu je bila pruga. Nisu postojali tehnički uslovi. I kasnije 1963. godine se pojavljuju planovi za novi most na upravo ovom mestu gde se sada gradi. Nacrtom plana obuhvaćeno je građevinsko područje, površine oko 15 hektara, u Novom Sadu i Sremskoj Kamenici, koje obuhvata Bulevar Evrope, od Ulice Tone Hadžića do planirane raskrsnice Karađorđeve ulice sa državnim putem na sremskoj strani. Trasa mosta prelazi preko Ribarskog ostrva i Kameničke ade i na sremskoj strani se završava na potesu „Bocke”.

Privremeni most

Privrmeni most gradi se iz tri segmenta, od koji će dva biti izgrađena na bačkoj obali, biće dug 838 metara , širok sedam metara, sa stubovima na svakih devet metara. Što se tiče aktuelnih radova, oni se odvijaju na šest parcela koje obuhvataju deo Ribarskog ostrva južno od skretanja ka špicu ostrva, odnosno deo koji se naslanja na spoj Šodroša sa Dunavom. Takođe, obuhvaćena je i druga obala Šodroša, to jest sam špic Kameničke ade. Investitor ima obavezu da nakon završetka izgradnje novog mosta ukloni privremene objekte i sanira gradilište
 

Bulevar Evrope se, na novosadskoj strani, završava dvotračnom kružnom raskrsnicom, u koju se ulivaju još i Bulevar patrijarha Pavla (nekadašnji Somborski bulevar), Ulica Ćirila i Metodija i produžetak Bulevara cara Lazara. Od te raskrsnice do obale Dunava, sa novosadske strane je mahom neizgrađen prostor na obodu Telepa i Limana 4, osim u delu Ulice Sime Matavulja i dela na kom je kasarna Vojske Srbije. Ti objekti su, kako je navedeno, u veoma lošem stanju.

мост
Foto: Dnevnik / F. Bakić

Plan predviđa da sve obuhvaćene površine budu javne namene, za saobraćajnice, zelene i vodne površine.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar