PROVERA KVAČILA U 30 SEKUNDI Jednostavan trik za svaki auto
Ako prilikom kretanja uzbrdo vaše vozilo ne reaguje kako bi trebalo i ostaje u mestu ili se veoma sporo pokreće, moguće je da je kvačilo počelo da proklizava.
U tom slučaju, snaga motora se ne prenosi efikasno na točkove jer lamela više ne ostvaruje dovoljno jak kontakt, veliki deo energije se gubi u trenju.
Ovakvo ponašanje vozila često je jasan znak da je vreme za odlazak u servis. Ako se ne reaguje na vreme, može doći do potpunog otkazivanja kvačila, što će dodatno otežati i poskupeti popravku.
Prosečan vek kvačila zavisi najviše od načina upotrebe. Kada se koristi pravilno, može da traje više od 200.000 kilometara, pa čak i do 300.000. Međutim, nepravilno rukovanje ovom komponentom može dovesti do njenog kvara već na 100.000 kilometara, što predstavlja nepotreban trošak.
Jedna od čestih grešaka vozača je držanje noge na papučici kvačila i onda kada nije potrebno, na primer, prilikom vožnje. Takođe, česta loša navika je ubrzavanje dok je papučica kvačila još delimično pritisnuta, to uzrokuje klizanje lamele i njeno ubrzano trošenje.
Dok je kvačilo još novo, važno je naučiti kako pravilno balansirati između papučice kvačila i gasa, kako bi se izbegli trzaji prilikom kretanja. Što se kraće drže pritisnute obe papučice istovremeno, to je bolje za sistem.
Ako niste sigurni u stanje kvačila ili kupujete polovno vozilo sa manuelnim menjačem, postoji jednostavan test koji može pomoći. Na ravnoj površini, dok je motor u radu, ubacite menjač u petu ili šestu brzinu i naglo otpustite kvačilo. Ako se vozilo odmah ugasi, kvačilo je verovatno još u dobrom stanju. Ako se automobil ne zaustavi odmah, već nastavi da radi, to je signal da kvačilo proklizava i da se bliži kraju svog veka.
Ovaj mali trik može vam uštedeti mnogo novca i pomoći da na vreme otkrijete potencijalne probleme, bilo da već posedujete automobil ili tek planirate da kupite polovnjak.