ПРОВЕРА КВАЧИЛА У 30 СЕКУНДИ Једноставан трик за сваки ауто
Ако приликом кретања узбрдо ваше возило не реагује како би требало и остаје у месту или се веома споро покреће, могуће је да је квачило почело да проклизава.
У том случају, снага мотора се не преноси ефикасно на точкове јер ламела више не остварује довољно јак контакт, велики део енергије се губи у трењу.
Овакво понашање возила често је јасан знак да је време за одлазак у сервис. Ако се не реагује на време, може доћи до потпуног отказивања квачила, што ће додатно отежати и поскупети поправку.
Просечан век квачила зависи највише од начина употребе. Када се користи правилно, може да траје више од 200.000 километара, па чак и до 300.000. Међутим, неправилно руковање овом компонентом може довести до њеног квара већ на 100.000 километара, што представља непотребан трошак.
Једна од честих грешака возача је држање ноге на папучици квачила и онда када није потребно, на пример, приликом вожње. Такође, честа лоша навика је убрзавање док је папучица квачила још делимично притиснута, то узрокује клизање ламеле и њено убрзано трошење.
Док је квачило још ново, важно је научити како правилно балансирати између папучице квачила и гаса, како би се избегли трзаји приликом кретања. Што се краће држе притиснуте обе папучице истовремено, то је боље за систем.
Ако нисте сигурни у стање квачила или купујете половно возило са мануелним мењачем, постоји једноставан тест који може помоћи. На равној површини, док је мотор у раду, убаците мењач у пету или шесту брзину и нагло отпустите квачило. Ако се возило одмах угаси, квачило је вероватно још у добром стању. Ако се аутомобил не заустави одмах, већ настави да ради, то је сигнал да квачило проклизава и да се ближи крају свог века.
Овај мали трик може вам уштедети много новца и помоћи да на време откријете потенцијалне проблеме, било да већ поседујете аутомобил или тек планирате да купите половњак.