DNEVNIK SAZNAJE
GUŽVE U NAJDUŽOJ ULICI U SRBIJI POSTAĆE PROŠLOST Privodi se kraju projektovanje obilaznice oko Temerina i Bačkog Jarka
Potreba za izgradnjom obilaznica oko gradova i opština sve je izraženija, jer one znatno skraćuju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjuje se broj saobraćajnih nezgoda, ali utiču i na niže nivoe emisije štetnih gasova i buke vozila na području naselja.
Takvu saobraćajnicu Temerinci čekaju već decenijama, jer kroz to bačko mesto i Novosadsku ulicu, koja je najduža u Srbiji, prema pojedinim procenama dnevno prođe i do 15.000 vozila, među kojima je značajan udeo teretnog saobraćaja.
12,8 kilometara za međunarodni, regionalni i lokalni saobraćaj
Nadvožnjak širine 10 metara
Kružni tok kod Bačkog Jarka biće rekonstruisan i sastojaće se od dve saobraćajne trake u krugu. Put će potom voditi do nadvožnjaka iznad železničke pruge, pa dalje ka Čeneju i oko Temerina, a ceo put imaće po jednu traku u svakom smeru. Prema rešenju preduzeća „Infrastrukture Železnice Srbije”, nadvožnjak je potrebno projektovati i izgraditi tako da je širine 10 metara, sa dve saobraćajne trake i obostranim revizionim stazama. Put od kružnog toka u Bačkom Jarku ka Novom Sadu sastojaće se od dva fizički odvojena kolovoza od kojih će po svaki imati po dve saobraćajne trake u istom smeru.
Kako su za „Dnevnik” kazali iz kabineta predsednika Opštine Temerin, kada je reč o projektu „Brza saobraćajnice od Novog Sada do Bačkog Jarka sa biciklističkom stazom i obilaznica oko naseljenih mesta Bački Jarak i Temerin” nedavno je savetnik predsednika Republike Srbije Miloš Vučević potvrdio da se projektovanje privodi kraju i da sledi faza eksproprijacije, nakon čega počinje konkretna realizacija.
Prema rečima predsednika opštine Temerin Mladana Zeca projekat obilaznice oko Temerina i duplih traka do Novog Sada jedan je od najvažnijih infrastrukturnih za-hvata za tu opštinu u poslednjih nekoliko decenija. Kako objašnjava njegova realizacija značiće rasterećenje centralnog gradskog jezgra od teretnog i tranzitnog saobraćaja, bolju povezanost sa regionalnim saobraćajnicama i, što je najvažnije, značajno unapređenje bezbednosti i kvaliteta života građana. Njenu važnost možda najbolje ilustruje podatak da prema procenama izgradnjom ovog kapitalnog projketa putnici, koji svakodnevno koriste trasu, uštedeće do 32 sata godišnje u putovanju.
Kroz Temerin i Novosadsku ulicu, koja je najduža u Srbiji, prema pojedinim procenama dnevno prođe i do 15.000 vozila
- Obilaznica ima višestruki značaj – prvenstveno u smanjenju gustine saobraćaja kroz centar Temerina, posebno teretnog saobraćaja koji trenutno prolazi kroz stambene zone. Time će se povećati bezbednost, smanjiti buka i aerozagađenje, a biće otvoreni i novi potencijali za privredni razvoj, naročito u industrijskoj zoni koja će dobiti direktnu saobraćajnu povezanost sa glavnim putevima - ističe Zec za „Dnevnik”.
Povezanost sa državnim putevima
Ova trasa u okolini posmatranog područja istovremeno međusobno povezuje i druge državne puteve: Državni put A1 - E75 autoput (državna granica sa Mađarskom (granični prelaz Horgoš) – Novi Sad – Beograd – Niš – Vranje – državna granica sa Makedonijom (granični prelaz Preševo), potom državni put drugog a reda 100 (Horgoš – Subotica – Bačka Topola – Mali Iđoš – Srbobran – Novi Sad – Sremski Karlovci – Inđija – Stara Pazova – Beograd), državni put drugog a reda112 (Bačko Novo Selo – Bač –Ratkovo – Despotovo – Sirig – Temerin – Žabalj) i - Državni put drugog a reda 115 (Srbobran – Nadalj – Čurug).
Projekat obilaznice oko Temerina i duplih traka do Novog Sada jedan je od najvažnijih infrastrukturnih zahvata za tu opštinu u poslednjih nekoliko decenija (Mladen Zec)
Obilaznica će biti duga 12,8 kilometara biće namenjena za međunarodni, regionalni i lokalni saobraćaj. Kao državni put, obuhvatiće područje od 62,16 hektara većinom poljoprivrednog zemljišta, koje će biti otkupljeno. Od ukupne planom obuhvaćene površine, 40,34 hektara je u katastarskoj opštini Temerin i 16,29 u Bačkom Jarku.
Državni put 102 prolazi kroz Temerin u dužini od 6.370 kilometara u pravcu sever-jug, odnosno 2.580 kilometara istok-zapad. Trasa obilaznice na teritoriji te opštine biće dužine 11.688 kilometara, dok će poslednjih 931 metar biti na sadašnjoj trasi puta, što znači da ukupna dužina iznosi 12.812 kilometara.
Početak obilaznice je planiran kod rekonstruisanog kružnog toka i prolazi zapadnom stranom oko Temerina, a na izlazu se spaja sa postojećom trasom ka Bečeju.
Vozači će moći da pristupe obilaznici kod Ilandže, iza Vašarišta, u produžetku Ulice Petefi Šandora i na ukrštanju puta Temerin - Sirig.
Početak obilaznice je planiran kod rekonstruisanog kružnog toka i prolazi zapadnom stranom oko Temerina, a na izlazu se spaja sa postojećom trasom ka Bečeju
Što se detalja tiče, obilaznica, prema trenutnom planu, trebalo bi da ima nekoliko delova izgradnje. Iz pravca Temerina ka Novom Sadu trebalo bi da se stara deonica puta, pred sam ulazak u Temerin, uklopi u novu deonicu, koja počinje od planiranog kružnog toka sa jednom trakom na već postojećoj raskrsnici. Drugi deo obilaznice počinje od kružnog toka kod Siriga koji treba da se izgradi sa jednom saobraćajnom trakom. Duž ove deonice planira se formiranje dve krstaste raskrsnice i to jedna u produžetku Ulice Petefi Šandora, a druga na ukrštanju sa Partizanskom. Gledajući iz pravca Bačkog Jarka ka Temerinu, planira se rekonstrukcija i proširenje trenutne raskrsnice. Postojaće i servisna saobraćajnica, kao i biciklistička i pešačka staza koja će služiti za opsluživanje sadržaja koji se planiraju van granica ovog Plana, a u skladu sa sadržajima puta koji su definisani planskim dokumentima Grada Novog sada. Odvođenje atmosferskih voda biće rešeno preko planiranih otvorenih kanala u sklopu melioracionog sliva Jegrička, odnosno ka Dunavu, a voda će se tretirati na separatoru za odstranjivanje ulja, masti i suspendovanih materija.
S. Kovač