clear sky
28°C
20.06.2025.
Нови Сад
eur
117.2118
usd
102.1899
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ДНЕВНИК САЗНАЈЕ

ГУЖВЕ У НАЈДУЖОЈ УЛИЦИ У СРБИЈИ ПОСТАЋЕ ПРОШЛОСТ Приводи се крају пројектовање обилазнице око Темерина и Бачког Јарка

20.06.2025. 09:25 09:48
Извор:
Дневник
Дневник/С. Шушњевић
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Потреба за изградњом обилазница око градова и општина све је израженија, јер оне знатно скраћују времена путовања за транзитне токове, смањује се број саобраћајних незгода, али утичу и на ниже нивое емисије штетних гасова и буке возила на подручју насеља.

Такву саобраћајницу Темеринци чекају већ деценијама, јер кроз то бачко место и Новосадску улицу, која је најдужа у Србији, према појединим проценама дневно прође и до 15.000 возила, међу којима је значајан удео теретног саобраћаја. 

12,8 километара за међународни, регионални и локални саобраћај

Дневник/С. Шушњевић
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Надвожњак ширине 10 метара

Кружни ток код Бачког Јарка биће реконструисан и састојаће се од две саобраћајне траке у кругу. Пут ће потом водити до надвожњака изнад железничке пруге, па даље ка Ченеју и око Темерина, а цео пут имаће по једну траку у сваком смеру. Према решењу предузећа „Инфраструктуре Железнице Србије”, надвожњак је потребно пројектовати и изградити тако да је ширине 10 метара, са две саобраћајне траке и обостраним ревизионим стазама. Пут од кружног тока у Бачком Јарку ка Новом Саду састојаће се од два физички одвојена коловоза од којих ће по сваки имати по две саобраћајне траке у истом смеру.

Како су за „Дневник” казали из кабинета председника Општине Темерин, када је реч о про­је­кту „Бр­за са­о­бра­ћај­ни­це од Но­вог Са­да до Бачког Јар­ка са би­ци­кли­стич­ком ста­зом и оби­ла­зни­ца око на­се­ље­них места Бач­ки Ја­рак и Те­ме­рин” недавно је саветник председника Републике Србије Милош Вучевић потврдио да се пројектовање приводи крају и да следи фаза експропријације, након чега почиње конкретна реализација.  

Према речима председника општине Темерин Младана Зеца пројекат обилазнице око Темерина и дуплих трака до Новог Сада један је од најважнијих инфраструктурних за-хвата за ту општину у последњих неколико деценија. Како објашњава његова реализација значиће растерећење централног градског језгра од теретног и транзитног саобраћаја, бољу повезаност са регионалним саобраћајницама и, што је најважније, значајно унапређење безбедности и квалитета живота грађана. Њену важност можда најбоље илуструје податак да према проценама изградњом овог капиталног пројкета путници, који свакодневно користе трасу, уштедеће до 32 сата годишње у путовању. 

Кроз Темерин и Новосадску  улицу, која је најдужа у Србији, према појединим проценама дневно прође и до 15.000 возила

Дневник/С. Шушњевић
Фото: Дневник/С. Шушњевић

- Обилазница има вишеструки значај – првенствено у смањењу густине саобраћаја кроз центар Темерина, посебно теретног саобраћаја који тренутно пролази кроз стамбене зоне. Тиме ће се повећати безбедност, смањити бука и аерозагађење, а биће отворени и нови потенцијали за привредни развој, нарочито у индустријској зони која ће добити директну саобраћајну повезаност са главним путевима - истиче Зец за „Дневник”.

Повезаност са државним путевима

Ова траса у околини посматраног подручја истовремено међусобно повезује и друге државне путеве:  Државни пут А1 - Е75 аутопут (државна граница са Мађарском (гранични прелаз Хоргош) – Нови Сад – Београд – Ниш – Врање – државна граница са Македонијом (гранични прелаз Прешево), потом  државни пут другог а реда 100 (Хоргош – Суботица – Бачка Топола – Мали Иђош – Србобран – Нови Сад – Сремски Карловци – Инђија – Стара Пазова – Београд), државни пут другог а реда112 (Бачко Ново Село – Бач –Ратково – Деспотово – Сириг – Темерин – Жабаљ) и - Државни пут другог а реда 115 (Србобран – Надаљ – Чуруг).

Дневник/С. Шушњевић
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Пројекат обилазнице око Темерина и дуплих трака до Новог Сада један је од најважнијих инфраструктурних захвата за ту општину у последњих неколико деценија (Младен Зец)

Обилазница ће бити дуга 12,8 километара биће намењена за међународни, регионални и локални саобраћај. Као државни пут, обухватиће подручје од 62,16 хектара већином пољопривредног земљишта, које ће бити откупљено. Од укупне планом обухваћене површине, 40,34 хектара је у катастарској општини Темерин и 16,29 у Бачком Јарку. 

Државни пут 102 пролази кроз Темерин у дужини од 6.370 километара у правцу север-југ, односно 2.580 километара исток-запад. Траса обилазнице на територији те општине биће дужине 11.688 километара, док ће последњих 931 метар бити на садашњој траси пута, што значи да укупна дужина износи 12.812 километара. 

Почетак обилазнице је планиран код реконструисаног кружног тока и пролази западном страном око Темерина, а на излазу се спаја са постојећом трасом ка Бечеју. 

Возачи ће моћи да приступе обилазници код Иланџе, иза Вашаришта, у продужетку Улице Петефи Шандора и на укрштању пута Темерин - Сириг.

Почетак обилазнице је планиран код реконструисаног кружног тока и пролази западном страном око Темерина, а на излазу се спаја са постојећом трасом ка Бечеју

Дневник/С. Шушњевић
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Што се детаља тиче, обилазница, према тренутном плану, требало би да има неколико делова изградње. Из правца Темерина ка Новом Саду требало би да се стара деоница пута, пред сам улазак у Темерин, уклопи у нову деоницу, која почиње од планираног кружног тока са једном траком на већ постојећој раскрсници. Други део обилазнице почиње од кружног тока код Сирига који треба да се изгради са једном саобраћајном траком. Дуж ове деонице планира се формирање две крстасте раскрснице и то једна у продужетку Улице Петефи Шандора, а друга на укрштању са Партизанском. Гледајући из правца Бачког Јарка ка Темерину, планира се реконструкција и проширење тренутне раскрснице. Постојаће и сервисна саобраћајница, као и бициклистичка и пешачка стаза која ће служити за опслуживање садржаја који се планирају ван граница овог Плана, а у складу са садржајима пута који су дефинисани планским документима Града Новог сада. Одвођење атмосферских вода биће решено преко планираних отворених канала у склопу мелиорационог слива Јегричка, односно ка Дунаву, а вода ће се третирати на сепаратору за одстрањивање уља, масти и суспендованих материја.

С. Ковач

 

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар