NOVOSADSKI STARTAP JIG JOY VIDI SVOJU PERSPEKTIVU U SVETU VEŠTAČKE INTELIGENCIJE Pozovi AI radi aplikacije
Pod okriljem Naučno-tehnološkog parka Novi Sad danas deluje više od 70 startapa, koji su na nedavno organizovanom NS Tech Connect-u bili u prilici da predstave svoje ideje i proizvode razvojno-tehnološkim kompanijama iz NTP ekosistema.
Među onim startapima koji su privukli najveću pažnju je i Jig Joy, budući da je njihov fokus na korišćenju alata veštačke inteligencije u razvoju aplikacija.
Inženjeri Miodrag Todorović i Miodrag Vilotijević osnovali su Jig Joy nakon višegodišnjeg iskustva u drugim startap kompanijama, gde su zauzimali i neke vodeće pozicije. Između ostalog, bili su deo jednog švajcarskog startapa, s kojim su prošli ceo put od najranijeg razvoja do izlaska na tržište, prvih korisnika, inicijalnih investicija...
– Sa osnivačima iz Švajcarske radili smo na tome da ideja raste, da prozvod raste, da tim raste... Ali onda smo shvatili da je upravo to ono što želimo da radimo, ali ne kod drugih i za druge, na tuđim idejama, već razvijajući vlastitu. Želeli smo da se sa istom energijom angažujemo na nečemu što je naše, a sa istim potencijalom da osvoji tržište i stigne do miliona korisnika na globalnom nivou – priča Todorović za „Dnevnik” .
Na početku su bili ideja, strast i želja da se ta ideja razvija u vlastitom startapu. Međutim, Todorović i Vilotijević nisu imali nikakvo znanje iz oblasti marketinga, prodaje i funkcionisanja tržišta. Zato su, paralelno sa primarnim aktivnostima koje su se odnosile na osnovnu ideju, učili i sve ono ostalo što je potrebno da bi se startap utemeljio.
– Najpre smo se fokusirali na neke inovativne proizvode u okviru postojećeg tržišta, pokušavajući da se pozicioniramo unutar neke neopslužene niše. Bilo je tu nekih solidnih inicijalnih uspeha, čak i nekih prodaja, ostvarili smo i određeni dobitak, ali ipak to nije bilo ono što smo želeli. Kada smo počeli da koristimo najnovije, najmodernije AI tehnologije i videli koje su sve njihove mogućnosti, šta sve s njima može da se uradi, odlučili smo da potpuno napustimo dotadašnji put i da krenemo potpuno novim...
Miodrag Todorović objašnjava da tzv. pivotiranje nije ništa neobično, naprotiv. I neki od danas najuspešnijih startapa , nakon što se pokazalo da njihova prvobitna ideja ne postiže zacrtane rezultate, napravili su potpuni zaokret i promenili poslovne strategije. Postoje primeri gde su kompanije pivotirale pet, šest, deset puta sve dok nisu pronašle onu pravu nišu, čak potpuno nivi segment tržišta, gde su danas lideri sa milionima korisnika...
– Ideje su same po sebi - samo ideje. Slepo ih se držati čak i ako je jasno da nemaju tržišni potencijal samo je gubljenje vremena i resursa. Uostalom, čak i kada je ideja potentna, potrebna je njena egzekucija na veoma visokom nivou, da bi se zadovoljile neke tržišne potrebe. Stoga je na startap sceni pivotiranje skoro neizostavan deo procesa, bilo da se menja prvobitni proizvod ili da se testiraju različiti biznis modeli.
Startap Jig Joy trenutno radi na proizvodu koji omogućava korisnicima da faktički unajme svoj razvojni tim za softver. Suština je, međutim, u tome da taj tim čine „AI developeri” koji će po porudžbini, odnosno na temelju postavljenog zadatka koji valja rešiti, praviti aplikacije kakve god korisnik želi...
– Pivotirali smo na tu ideju početkom ove godine, kada smo shvatili da je ceo naš prethodni softver, koji smo razvijali godinu i po dana, moguće uz pomoć veštačke inteligencije izgenerisati za nedelju-dve. To nam je samo potvrdilo da se radi o tehnologiji koja ima neverovatan potencijal, a tržište je još uvek mlado i u njega se ulaže mnogo novca.
Todorović kaže da ceo koncept možda deluje apstraktno, ali da komitenti, čim počnu da koriste to što im Jig Joy nudi, shvate da je zapravo veoma intuitivan. Jer, korisnici samo govore šta su zamislili - najčešće je to neka veb aplikacija – i vrlo brzo mogu da probaju ono što Todorovićeva i Vilotijevićeva platforma izgeneriše.
– To praktično znači da klijenti odmah mogu i da nastave da komuniciraju sa „AI timom” po modelu „ne sviđa mi se ovo, popravite ono” i da u najkraćem mogućem roku dobiju rezultat. Trenutno, platforma je u produkcionoj fazi, postoje neki korisnici i već imamo planove za narednih godinu dana kako da dođemo do još ozbiljnijeg rasta. Naravno, najveća prepreka za ekspanziju su finansije, jer su skupi i rad na platformi i održavanje infrastrukture koju ona zahteva, a potrebno nam je i još inženjera i marketinških stručnjaka kako bismo celu priču mogli da skaliramo na željeni nivo, daleko van granica regiona.