broken clouds
33°C
13.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1666
usd
100.3139
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НОВОСАДСКИ СТАРТАП JIG JOY ВИДИ СВОЈУ ПЕРСПЕКТИВУ У СВЕТУ ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ Позови AI ради апликације

13.07.2025. 09:30 09:49
Извор:
Дневник
Миодраг Тодоровић и Миодраг Вилотијевић
Фото: Дневник.рс / М. Стајић

Под окриљем Научно-технолошког парка Нови Сад данас делује више од 70 стартапа, који су на недавно организованом NS Tech Connect-у били у прилици да представе своје идеје и производе развојно-технолошким компанијама из НТП екосистема. 

Међу оним стартапима који су привукли највећу пажњу је и Jig Joy, будући да је њихов фокус на коришћењу алата вештачке интелигенције у развоју апликација.

Инжењери Миодраг Тодоровић и Миодраг Вилотијевић основали су Jig Joy након вишегодишњег искуства у другим стартап компанијама, где су заузимали и неке водеће позиције. Између осталог, били су део једног швајцарског стартапа, с којим су прошли цео пут од најранијег развоја до изласка на тржиште, првих корисника, иницијалних инвестиција... 

– Са оснивачима из Швајцарске радили смо на томе да идеја расте, да прозвод расте, да тим расте... Али онда смо схватили да је управо то оно што желимо да радимо, али не код других и за друге, на туђим идејама, већ развијајући властиту. Желели смо да се са истом енергијом ангажујемо на нечему што је наше, а са истим потенцијалом да освоји тржиште и стигне до милиона корисника на глобалном нивоу – прича Тодоровић за „Дневник” .   

На почетку су били идеја, страст и жеља да се та идеја развија у властитом стартапу. Међутим, Тодоровић и Вилотијевић нису имали никакво знање из области маркетинга, продаје и функционисања тржишта. Зато су, паралелно са примарним активностима које су се односиле на основну идеју, учили и све оно остало што је потребно да би се стартап утемељио.

Миодраг Тодоровић и Миодраг Вилотијевић
Фото: Дневник.рс / М. Стајић

–  Најпре смо се фокусирали на неке иновативне производе у оквиру постојећег тржишта, покушавајући да се позиционирамо унутар неке неопслужене нише. Било је ту неких солидних иницијалних успеха, чак и неких продаја, остварили смо и одређени добитак, али ипак то није било оно што смо желели. Када смо почели да користимо најновије, најмодерније AI технологије и видели које су све њихове могућности, шта све с њима може да се уради, одлучили смо да потпуно напустимо дотадашњи пут и да кренемо потпуно новим...

Миодраг Тодоровић објашњава да тзв. пивотирање није ништа необично, напротив. И неки од данас најуспешнијих стартапа , након што се показало да њихова првобитна идеја не постиже зацртане резултате, направили су потпуни заокрет и променили пословне стратегије. Постоје примери где су компаније пивотирале пет, шест, десет пута све док нису пронашле ону праву нишу, чак потпуно ниви сегмент тржишта, где су данас лидери са милионима корисника...

–  Идеје су саме по себи - само идеје. Слепо их се држати  чак и ако је јасно да немају тржишни потенцијал само је губљење времена и ресурса.  Уосталом, чак и када је идеја потентна, потребна је њена егзекуција на веома високом нивоу, да би се задовољиле неке тржишне потребе. Стога је на стартап сцени пивотирање скоро неизоставан део процеса, било да се мења првобитни производ или да се тестирају различити бизнис модели.

Стартап Jig Joy тренутно ради на производу који омогућава корисницима да фактички унајме свој развојни тим за софтвер.  Суштина је, међутим, у томе да тај тим чине „AI девелопери” који ће по поруџбини, односно на темељу постављеног задатка који ваља решити, правити апликације какве год корисник жели...

– Пивотирали смо на ту идеју почетком ове године, када смо схватили да је цео наш претходни софтвер, који смо развијали годину и по дана, могуће уз помоћ вештачке интелигенције изгенерисати за недељу-две. То нам је само потврдило да се ради о технологији која има невероватан потенцијал, а тржиште је још увек младо и у њега се улаже много новца. 

Тодоровић каже да цео концепт можда делује апстрактно, али да комитенти, чим почну да користе то што им Jig Joy нуди, схвате да је заправо веома интуитиван. Јер, корисници само говоре шта су замислили - најчешће је то нека веб апликација – и врло брзо могу да пробају оно што Тодоровићева и Вилотијевићева платформа изгенерише. 

– То практично значи да клијенти одмах могу и да наставе да комуницирају са „AI тимом” по моделу „не свиђа ми се ово, поправите оно” и да у најкраћем могућем року добију резултат. Тренутно, платформа је у продукционој фази, постоје неки корисници и већ имамо планове за наредних годину дана како да дођемо до још озбиљнијег раста. Наравно, највећа препрека за експанзију су финансије, јер су скупи и рад на платформи и одржавање инфраструктуре коју она захтева, а потребно нам је и још инжењера и маркетиншких стручњака како бисмо целу причу могли да скалирамо на жељени ниво, далеко ван граница региона.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар