AKO IMATE AUTOMATSKI MENJAČ, OVAKO SE PRAVILNO ZAUSTAVLJA NA SEMAFORU Greška skupo košta, oštećuje menjač i motor
Automatski menjači nikada nisu bili popularniji. Međutim, vozači automobila sa ovom vrstom menjača trebalo bi da znaju i neke osnovne operacije kako bi produžili njegov vek trajanja.
Svesni smo da je izbor automatskog menjača u odnosu na manuelni često praktičniji i isplativiji, jer eliminiše potrebu da sami menjate brzine. Ovo je značajna prednost u urbanim sredinama, posebno tokom saobraćajnih gužvi.
Međutim, vozačima nije jasno da li da prebace u neutralan položaj kada se zaustave, na primer na semaforu, ili da ostanu u položaju za vožnju. Dilemu je razjasnio francuski Autoplus.
Iako ovo pitanje može delovati jednostavno, ono izaziva mnogo debata, posebno između nove generacije vozača i onih koji su navikli na manuelne menjače. U stvari, odgovor zavisi od tipa automatskog menjača koji vaše vozilo ima, jer ne rade svi na isti način. Postoji nekoliko vrsta automatskih menjača, svaki sa svojim načinom rada. Najčešći su robotski i hidraulični menjači.
Robotske automatske menjače, poznate i kao menjači sa dvostrukim kvačilom, često koriste mnogi proizvođači automobila, kao što je Folksvagen grupa sa svojim čuvenim DSG menjačem u starijim verzijama. Kod ove vrste menjača, preporučljivo je prebaciti u neutralan položaj tokom dugih zaustavljanja. Zašto? Zato što kvačilo ostaje "delimično“ uključeno čak i kada je vozilo zaustavljeno, što može dovesti do prevremenog habanja ako predugo ostanete u položaju za vožnju. Prebacivanje u neutralan položaj smanjuje ovaj pritisak i štiti mehaniku.
S druge strane, situacija je drugačija kod hidrauličnog automatskog menjača. U ovom slučaju, nema kvačila u tradicionalnom smislu. Pretvarač obrtnog momenta obezbeđuje glatku interakciju između motora i menjača, čak i kada vozilo miruje. Stoga nema potrebe za prebacivanjem u neutralan položaj pri svakom zaustavljanju. Ostajanje u D položaju ne izaziva prekomerno habanje menjača, jer je sistem robusniji, jednostavno je dizajniran da tako radi.
Stoga je ključno znati kojim tipom menjača je opremljeno vaše vozilo! S obzirom na to da na našem tržištu postoji većina DSG menjača, ne nužno uvek, ali tokom dužih zaustavljanja na semaforima, poželjno je menjač staviti u "neutralni položaj“, mada nećete pogrešiti ako ručicu ostavite u D položaju.